torsdag 9 september 2010

tredje natten blev rätt så ok... han väckte mig vid fem. Inte för att han var hungrig, utan för att blöjan var proppfull. Det klart, proppar jag ungen full med gröt så ger ju det resultat. Inkomster och utgifter liksom... när blöjan var bytt gööö:ade han en halvtimma och somnade sen om.

Lite för tidigt att kalla det vana! Får se i natt då :-)

Annars så rullar livet på. Dagarna följer samma rutiner nästan varje dag. Anna vaknar kvart i sju varje morgon. Då får hon 'läälliin'. Och mys i soffan. 'Ompa' på tv. Efter ett tag kommer Maja insmygandes och vill mysa hon också en stund. Det är en skön start på dagen. För sen så sätts det fart. Maja ska välja kläder, Anna ska kläs, Axel ska få ny blöja och kläs. Frukost ska lagas, Axel får gröt. Tänder borstas, hår flätas och hårspännen sättas i. Maja ska spara till lång lugg... Annas hår är aldrig klippt så hon har redan lång lugg! Sen ska ytterkläder på, Axel bäddas ner i vagnen. Ska något följa med till dagis, ombyteskläder kanske? Packa det i så fall. Ut genom dörren med lillebror i vagn och två flickor. Över gatan, genom kyrkogården och så över nästa gata. Sen är vi framme. Perfekt att bo så nära! Lämna barnen, vilket allra oftast går finfint! Vinka och kasta slängkyssar genom fönsterrutan till Maja. Anna springer in till 'biiiil'-lådan.

Sen är det mammatid! Propparna in i öronen. Ljudbok sätts på, Axel sover redan eller somnar strax. Så sätter jag fart, full fart framåt. Uppför alla dessa backar som finns i denna stan! Och nedför såklart också. En långrunda som jag precis förlängt, så den tar ungefär en och en halv timma i snabb takt. Jag tror den ligger kring 8-9 km. Och jag bara älskar denna stund för mig själv. Jag njuter. Och jag går, snabbare och snabbare. Tills jag flåsar fram puttandes på vagnen. Och jag mår så himla bra då! Jag svarar inte i telefonen, jag bara går och lyssnar och kör en riktig egotripp. Det är min en och en halv timma. Bara min! Jag känner att kondisen blir bättre och bättre, jag känner att benen har ork, de vill till och med springa ibland. Men nån måtta får det vara, i alla fall med barnvagn. Så jag går, och så kör jag ibland ett 'spring'pass på crosstrainern på kvällen också. Nu ska denna kropp renoveras. Efter tre och en halv graviditet på fem år... det har satt sina spår!

Idag lyssnade jag klart Hypnotisören. Oerhört spännande. Rekommenderas! Vad ska jag lyssna på nu?? Får se vad jag har!

Nu är jag inne i ett sånt där riktigt gott flow i livet! I like a lot!

Inga kommentarer: