fredag 10 september 2010

Fredag!!

I kväll är det dags! Äntligen! Jag ska iväg till jobbet, det var ungefär ett halvår sedan. Jag jobbade tills det bara var tio dagar kvar innan Axel kom, och han är ju sex månader om ett par veckor. Hur snabbt gick inte detta halva år? I rena rama racerfarten! Men det som är så himla bra med kvällsjobb är att jag ju är mammaledig=barntid på dagarna. Jag börjar inte förrän klockan 16.
Så får det bli.

En annan sak också, jag ska börja läsa klart min utbildning. Min vidareutbildning. Den har legat nere ett par år eftersom det ju kom två barn i stället =) denna hösten blir det barn- och ungdomskursen. Nästa höst får det bli förskrivningskursen om jag läser på högskolan här i närheten. Tanken var att det var förskrivningskursen jag skulle läsa denna hösten. Men det var tjorv med min ansökan om studieuppehåll... jaja inget få gå enkelt. Men jag ska se om det kanske kan gå att läsa den på annan skola, på distans i vår. Då blir jag klar distriktssköterska nästa termin nån gång. Skulle ju vara skönt...

Nu käk, sen jobb =)

Inga kommentarer: