söndag 29 augusti 2010

Mammas lille prins är sjuk. Feber, gnäll, snor, gnäll igen, dreggel och det enda som hjälper är alvedonsuppar, nezeril och att låta honom sitta i knät. Bära bära kånka kånka. Han sover bara korta stunder och äter bara småportioner. Välling är blä men gröt och mat slinker ner. Tjejerna var tvärt om. Det enda de fick i sig när de var sjuka var välling.

Lilla lilla hjärtat!! Jobbigt att vara sjuk. (Och jobbigt att vara mamma då erkänner jag villigt.)

Det kan vara en reaktion på vaccinet han fick härom dagen. Eller så är det tand nummer två som ställer till det. Den håller på att sticka igenom kände jag förut. Eller så är det helt enkelt en vanlig bonnaförkylning. Nu har ju den tiden börjat i och med dagisstart. Många förkylningar kommer det att bli...

Jag h o p p a s innerligt att denna mamman kan få några timmars sammanhängande sömn i natt. Jag skulle verkligen behöva det. För jag är rent ut sagt skittrött!! Sista veckan har lilla A sovit två-tre timmar som max i stöten. Sen vaknat, ibland varit hungrig och ibland bara ledsen och svårt att somna om.

Maja är förresten inne i någon sorts djup period. Mycket funderingar om allt möjligt. Idag undrade hon vem som byggt våran planet och vart vattnet kommer ifrån. Häromdagen frågade hon hur raka träd i skogen kan bli böjt som vårt runda bord. Det gäller att veta svar på alla frågor! Söta djupa unge!

I morgon dagis och färdiginskolad Anna!! Och nu är det god natt och hoppas hoppas lillprinsen sover!!!

Inga kommentarer: