lördag 14 augusti 2010

Lördag!!

Rean i butiken rullar på och det är stundvis ett rätt stort ös! Idag var det till och med kö!! Det är kul! Och jag är glad att jag hade en hjälpande hand då! Men en sak som jag märker på människor när det är rea är att en del kunder inte är så rädd om sakerna. Handdukar till exempel viks upp och kastas sedan i en hög. Kokböcker bläddras i och läggs lite överallt, smycken prövas och slängs på disken. Keramiken klingar eftersom de körs ihop oförsiktigt... Det är väl 'bara' att le och vika handdukar och rulla löpare och sätta fint igen och igen...och igen! Jaja, små bekymmer!

Annars så rullar det på. Axel blev frisk från förkylningen. Nu har han valt bort amningen såsom också Anna gjorde vid ungefär samma ålder. Och jag gör likadant nu som då, pumpar och sparar och blandar upp med ersättningen och fryser ner en del. Planen är att han ska få en daglig slurk med bröstmjölk tills han är sex månader. Får se om jag sinar innan dess dock... Det ska bli skönt att få tillgång till mjölkprodukter igen. Men samtidigt så är det en sorg att inte få vara med om det mysiga att amma mer. Nu kommer det ju inte att bli några bebisar i famljen igen. Men var sak har sin tid och alla åldrar har ju något som är mysigt!

Nu väntar snart dagisstart för Maja och inskolning för Anna. Maja längtar till dagis! Hon har haft elva veckors sommarlov...Anna kommer nog inte att ha några större problem med att börja på dagis, hon älskar aktivitet och lek!

Känslor av tillförsikt och lycka idag!!
Vilka underbara höstdagar Axel och jag kommer att ha framöver! En ny rutin är en långprommis efter dagislämnandet direkt på morgonen, så är motionen avklarad och dagen fri sedan! Det ser jag fram emot!

Inga kommentarer: