onsdag 2 juni 2010

Nyupptäckt...

Powerwalk! Det gjorde jag igår kväll ett par timmar med go vän och kollega. Jääädrar vad jobbigt, vi tokgick upp och ner för alla backar i denna stad. Samtidigt som vi bytte skvaller, när inte jag flåsade som en gris för då fick jag minsann koncentrera mig på att andas. Det kändes som att jag skulle dö emellanåt! Axel låg i vagnen och snosade så gott i den vilda farten! Eller njae det kanske inte gick så himla fort egentligen, men mina korta ben gjorde det. Skönt var det i alla fall och det var svårt att somna sen.

Idag lite stum i benen men jag, vagn och hund tog en snabbrunda ikväll på tre kvart. Fia undrade nog vad detta var, att inte få lukta i sakta mak som hon brukar få göra, nu var det i stället tempo som gällde! Jodå hon fick göra sina behov också såklart :-)

Idag har det annars mest varit en riktigt skitdag. Anna och Axel har tävlat i gnäll. Jag trodde ett tag att jag skulle bli tokig och funderade på om man kunde få säga upp sig. Det är inte lätt att vara mamma när den ena ongen vill amma och den andra ongen äta lunch. Samtidigt. Och lunchen var inte ens lagad. Puh! Det var en svettig timma där! Sen somnade Annapanna och jag fick mig en liten stund på solstolen med Axel i bebissittern i skuggan. Det gäller att maratonnjuta när tillfälle ges.

Dusch och nattis!! Hepp, det var den dagen det...

Inga kommentarer: