onsdag 12 maj 2010

Sjukstugan fortsätter...


...nu är det mammans tur! Feber och ont i halsen. Fy 17! Personen som uppfunnit Alvedon borde få nobelpriset. Hur skulle jag klara av dagen annars? Timmarna fram tills dess att Anna skulle sova middag masade sig fram, när det väl blev dags lite i förtid.. gick jag och la mig på sidan, stoppade in bröstet i munnen på Axel - "ät! för nu ska jag sova". Och han lydde och somnade sen han också. Ego mamma! Tur att sån här sjuka går över snart så att jag kommer på benen och på banan igen!

Med lillemans mage är det faktiskt mycket bättre peppar peppar jag kom nämligen på att det blivit mycket sämre sista dagarna. Och att just de dagarna hade jag ätit rätt så mycket havregrynsgröt, med äpplemos utan mjölk - ingen hit men man blir mätt! Och jag hade ätit det både till frukost och till kvällsmat dålig fantasti. Så jag tänkte att det kanske blivit för mycket fibrer för hans lilla mage? Det hade det nog för nu, när jag inte äter det längre, är det som sagt mycket lugnare på magfronten. Jag äter fortsatt mjölkfritt. Prickarna börjar lägga sig ordentligt, magen är lugnare men fortfarande väldigt lös.

Det börjar komma leveranser. Det är som julafton varje gång. Och det är såå roligt! Igår kom det smycken - jag kan lova att det frammanade begär hos mig! Det ska bli fantastiskt spännande att byta bransch några månader. Så blir jag sjuksköterska till hösten igen. Plus webbutikföreståndarinna, haha det var en kul titel! Kanske blir det några sjukhuskvällspass i sommar också, vi får väl se!

Nu soffläge en stund medan maten blir lagad - hmm man kanske skulle se till att vara sjuk några dagar längre? Skönt med service ;-)

Inga kommentarer: