lördag 17 april 2010

Lördagsgodis

blir det inte för den här mamman. Nu får det vara nog! Har börjat gå mina långrundor igen, otroligt skönt. Nu väntar jag på att min kompis crosstrainern ska bli nerburen från övervåningen så jag kan trampa upp lite kondis också. Denna vecka har jag ätit nyttigt. Jajjamen så redigt så, åt GI-hållet, med få kolhydrater och mer protein. Frukt till mellanmål. Jag vet ju att om jag inte äter ordentligt så sinar jag och Axel kommer att bli svinhungrig! Så såhär får det bli. Och jag är konstant hungrig. Men det är bara att stå ut... suck! Vill man vara fin får man lida pin. Igår gjorde jag en lunchtallrik med broccoli, skinka, keso och tomat. Satt där och funderade på att för en månad sedan med Axel i magen hade jag frossat i marängsviss i stället ;-)

Idag är det kalasdag för Maja. En dagiskompis fyller år. Även föräldrarna var välkomna så det blir kalas även för mig och Axel. Anna och pappa får vara hemma. Anna går nämligen inte att ha i andra möblerade hus än vårt som är toalt anpassat efter henne. Hon måste punktmarkeras hela tiden när vi är någonstans. Hon är på ALLT. Drar ner saker, stoppar allt i munnen, pillar och sträcker sig efter allt möjligt. Springer iväg. Slänger det hon har i händerna... Igår lärde hon sig något nytt här hemma. Hon klättrade ur sin spjälsäng på morgonkvisten, sädär kring halv sju. Jag var säker på att det var Maja som var uppe och gick, så jag ropade på henne men fick inget svar. Konstigt. Så jag gick upp och fick se Anna jätteglad med tv-dosan i handen. Mmm eller hur, jättekul att upptäcka vad hon hade klarat av. Blöjor och kläder spridda över hela golvet, tangenbordet till datorn likaså liksom bankdosan (som tur var så funkade både tangentbord och bankdosa, likaså tv-dosan... puh!)  Att ha denna fröken klåfinger 'lös' i vårt hus utan koll ger mig kalla kårar för vad hon kan hitta på! Jag fattar inte hur högt hon når denna tjej! Och det är svårt att bli arg på henne när hon står där på golvet med pyamas huvudet på sne och pekar 'titta däääär'... Maja sov i sin spjälis tills hon var två och ett halvt år! Hon kom aldrig på hur man klättrade ur! Men denna fröken finemang är så slipad!

Annars så händer det väl inte så himla mycket. Jag bläddrar i kataloger och drömmer om vad jag skulle vilja ha i min butik. ALLT vill jag ha, det är en svår konst att begränsa sig. Liksom att veta (går det?) vad som kommer att gå åt. Och vad människor vill ha! Hur mycket kommer att gå åt? Ska jag bara välja sånt som jag tycker är fint, färger som jag tycker om? Kan jag sälja något jag inte tycker om? Svårt. Många frågor! Men roligt!

Pekfingervalsar idag igen, liten hungrig prins i knät! <3

Inga kommentarer: