torsdag 18 mars 2010

Så vart det torsdag...

... och ytterligare en dag närmre målsnöret. Idag kan jag inte påstå att jag gjort speciellt mycket. Natten var hemsk, jag vaknade och knaprade Alvedon flera gånger. Sen fick vi besök av stor tjej som drömde mardröm, monster denna gången... och då blev ju sömnen ännu mer sisådär. Dagen rullade på och Maja kom från dagis tillsamman med kompis. Dessa två pärlade plattor för glatta livet och inget bråk eller tjafs denna dagen dem emellan. Skönt! Jag bakade en plåt muffins som gick hem hos fröknarna!


Sen jobb några timmar vid datorn. Jag går igenom vad som ska beställas till Grå Granit. Jämför leverantörer och olika villkor. Skickar iväg beställningar, mejlar frågor, pratar med folk, räknar priser, förbannar all moms och skatt och avgifter... och funderar på produkter. Ordnar med tillstånd för att få lov att sälja glass och kylda drycker. Planerar butiksinredning. Fantastiskt roligt och något helt annat än det jag är van vid, dessutom helt nytt! Hur gör man? Jag löser problemen efter hand och det får bli på mitt sätt. Säkert kommer jag att gå på nitar och göra mina tabbar som att lägga ner timmar på fel saker. Men det är ändå min tid och jag gör det för mig själv. Eller såklart för vår familjs skull. Jag kräver ingen annans engagemang eller pengar, eller tar över ett redan startat koncept. Det här är helt och hållet mitt projekt och det känns väldigt gött!

Jag har fått en ny kompis ikväll också förresten. Min älskade make har överraskat mig och köpt en MacBook (heter det så??) en vacker vit sak som jag vet att jag kommer att ha stor användning utav. Min alldeles egen bärbara dator! Nu ska jag bara lära mig den också! Vår stationära dator har jag fått konkurrens vid numera, detta efter att jag visade Blibompasiten för Maja. Nu kollar hon Häxan surtant och Barda så det står härliga till och spelar spel och allt möjligt kul man kan göra där!

I morgon är det dags för blodprovtagning. Annars inga måsten. Nu natt igen... Alvedon, Nezeril och Samarin står uppradat på nattduksbordet! Jiiihaaaw!

Inga kommentarer: