fredag 12 mars 2010

Fredagslugn!

Jag sitter på min kammare och njuter av tillvaron. 'Passione' spelas lågt från spotify. I rummet bredvid ligger Annapanna och sover, i stora tjejens rum leks det för fullt två kompisar emellan. Och här mellan dem sitter jag och trivs. Lugn och ro. Kaffe och vacker musik! Så fantastiskt pampigt det är med män som sjunger opera!

Ytterligare energitjuveri läggs bakom mig. Tänk att känna tvånget att hitta små små sanningsfragment från olika håll, och sen knåpa ihop dessa stoff till en egen sanning som man sedan tror benhårt på... visst är det ett märkligt sätt att utnyttja sin tid och tillvaro på? Jaja, det är ju som tur är inte mina problem längre.

"Jag väljer glädje i stället för bitterhet.
Lycka i stället för elände.
Framförsikt i stället för bakåtsträveri.
Positiv förändring i stället för att älta det gamla.
Sanning i stället för påhittad dikt." 

För mig är fokus inställt på förlossning. Det känns väldigt långt dit, trots att det bara är några dagar kvar. Jag går igenom hur snittproceduren går till varje dag. Allt känns OK nu, jag får bara hoppas på att spinalläggandet funkar som första gången. Tänk, snart kommer en liten gosse till vår familj! Mäktigt! Ändå... kommer oron över om det verkligen ska gå vägen. Kan min kropp föda friska pojkar? Tänk om vi snubblar på mållinjen... tänk om. Så kommer framförsikten fram, tänk om det går som en dans denna gången? Det kanske till och med går hur bra som helst? Jag menar, vad är oddsen för kontra oddsen emot? Klart det går bra!

I dag skiner solen, de som lovat snö i dag! Härligt! Men jag får snällt sitta här inne, jag är enorm och otymplig och jag har förbaskat ont. Det blir väldigt korta hundrundor. Fia är understimulerad till tusen. Hon är mitt dåliga samvete för tillfället. Men vi ska ta en tur till en kompis som har skaffat en boxerkorsning i ungefär samma ålder. De bor på landet och har en jättestor inhängnad tomt där dessa två vovvar ska få springa sig less! Det kommer att göra vår tjej gott! Dessutom ska hon få vara där när det är förlossningsdags. Perfekt!

♥ ♥ ♥  ♥ ♥

Inga kommentarer: