tisdag 8 december 2009

Jag undrar...

...sa flundran vad Anna har haft? Temp i några dagar, hosta, snuva, kass mage och sen så kom prickar över hela kroppen! Små små röda uslingar som inte kliade eller gjorde något annat väsen av sig mer än syntes lite mer när lilla fröken blev arg för något. Då härsknade prickarna också till och blev ännu rödare! Men nu är allt borta. Magen är någorlunda OK igen och prickarna och febern borta... lite hosta och snuva kvara bara. Liksom ett kort tålamod! Ja jag vet då inte mer än att jag gissar på nåt virus, kanske tredagarssjuka? Det är så mycket de ska gå igenom de små liven!

I går var det nästan jordens undergång här hemma. Jag låg i soffan och vilade (!) Anna sov och Maja lekte i sitt rum. Helt plötsligt för jag höra ett illvrål. DUMMMMMMA DUMMMMA HUUUUND!!! Maaammaaa titta.... TITTA vad den DUMMA Fia har gjort!Oj jag flög upp, tänkte att vad 17 har hänt! Då kommer Maja med stora tårfyllda ögon med sin allra nyaste (pappa J skämmer bort sin prinsessa!!) Barbie med fjärilsvingar på, lila till råga på allt som är faboritfärgen just nu! Barbien hade inga vingar kvar, ingen klänning heller och definitivt inga skor för hon hade inga fötter i behåll stackars kraken! Fia kom tassandes efter Maja glatt viftandes på svansen, "vaddå, fick inte j a g leka med den där???"

Det var tröst och kramar och så försökte jag förklara att saker man är rädd om får man lägga på hyllan, så att varken Anna och Fia når dem. Till slut fick jag lova att hon skulle få en ny Barbie. En timma senare var denna mamman 300 spänn fattigare men Maja nöjd och glad igen... 300:- för en Barbie! Är inte Jonas riktigt klok??!!


TILLÄGG 15,00:
När jag nu precis kom hem efter att hämtat Maja från dagis mötte jag en väldigt arg Jonas i dörren, han hade en barbiedocka i handen. Den nyköpta från igår. Den dockan hade bara ett ben... resterna finns nog i en boxermage. Husse var inte impad och tyckte att hundjä*eln ska flytta hemifrån! Suck!!

Inga kommentarer: