fredag 18 september 2009

Fredagsmys!

Åå vad härligt det är med fredagar! Man är sådär lagom trött efter veckan som varit, Maja likaså efter en hel dag på dagis, J har även han jobbat en hel vecka. AnnaPanna - ja hon bara är! Men på något sätt så smyger sig fredagslugnet sig på i familjen. Majas ständiga fredagsmys-beställning är: chokladbajskorvar! Ja du läste rätt, chokladbajskorvar. På annat språk heter de Mums-mums. Såna har hon ätit säkert det sista året, varenda fredag. Då är hon nöjd. Det är bra.

Idag har Anna och jag varit på lunch med en goo vän. Som är en tjockis just nu. Om magen bara. En finfin kula full med en liten bebis, som sparkade mig på handen när jag kände. Så himla härligt det är! Man blir alldeles varm i hela kroppen! Mys! Snart kommer han ut i vida världen, ska bli spännande att få träffa honom!

Efter lunchen var det dags för ICA och jag gör alltid samma tabbe. Handlar på tok för mycket, så får det inte plats under vagnen och så blir det bängligt att få hem allt. Idag hade jag ingen hund med mig i alla fall så det gick ändå rätt så bra! På förmiddagen städade jag hela vårt hem. Skurade till och med golvet. Och dammade! Jösses. Otroligt skönt varje gång när det är gjort.

Annars så tja har det varit en skön fredag. Soligt och fint! Men jag är trött. Anna har börjat vakna vid tre varje natt och vill ha en flarra välling. Och det känns i kroppen att inte få sova hela nätter. Jag vet att jag ändå har det bra, i jämförelse med andra som får vara vaken betydligt oftare, men ändå. Jag är trött. Maja har också kommit in en 'rädd-för-tjuvar-period' så hon kommer också intassande på nätterna och vill sova med oss. I natt hoppas jag i alla fall på avlastning med vällingen.

Nu snart dags för god mat. Kanske årets sista grillning? J står för kockandet och då blev det grillat kött. På min lott stod det att göra vitlökssmör och det kom jag på nu att jag glömt, det får genast rättas till :-)

Inga kommentarer: