måndag 10 augusti 2009

Måndag

Trött trött trött. Så kan jag väl förklara min känsla just nu. Jag har jobbat två nätter. Och visst själva jobbandet gick ju fint, väl på plats. Men jag sov si sådär väl hemma. Tröts öronen proppade med gula proppar och förmaning till Maja om att mamma ska sova. Igår var jag trött som ett helt hus och idag efter att ha fått sovmorgon och alltså fått sova över tio timmar så är jag ännu tröttare. Detta är ju sjukt! Men jag har lärt mig något, jag ska nog inte jobba på nätterna. Kvällsjobb är mer min melodi! Idag har jag lovat att jobba några timmar på eftermiddagen. Det är OK trots allt. Har fått förfrågan om fortsatt kvällsjobb året ut. Det har jag tackat ja till. Kommer att bli helt perfekt! J ska jobba i vår stad hela hösten och slipper då alla dessa bilresor på tre timmar varje dag. Tid som han i stället kan lägga på vår familj. Det ska bli lyxigt!

Från det ena till det andra så har det åskat och blixtrat hela natten här! Det tror jag aldrig jag upplevt tidigare. Igår kväll lyste hela himlan upp av blixtrar. Pampigt!

Maja har en vecka kvar på sommarlovet. Sen hägrar dagisstart. Hon kommer då att gå från Småsill till att bli Storsill. Året innan skolstart är man Haj! Otroligt viktigt för henne denna övergång! Hon längtar tills hon blir haj! Söta unge! Lite förändringar på dagis blir det denna hösten. De ska ändra så det blir en småbarnsavdelning och en avdelning med större barn. Dessutom ska fröknarna rotera mellan de båda avdelningarna. Så Maja ska få några nya kompisar i sin avdelning och även nya fröknar.

De är tio stycken -05:or på hennes avdelning, nästan en halv klass. Det är ju kul att de får följas åt ända från dagis.

Annapanna har blivit alltmer rörlig. Myror i brallorna är det minsta man kan säga att hon har. Det kryps eller kanske snarare ålas fram. Hon reser sig upp mot allt möjligt (och omöjligt!) Ramlar, blir arg. Nytt fokus och så upp igen. Hon är målmedveten. Ett stort smajl när hon lyckas. Två gaddar nere i munnen.

Foto från sommarens höjdpunkt husbilssemestern kommer!

Inga kommentarer: