tisdag 17 februari 2009

Usch!

Så har det hemska även drabbat denna mamman. Nämligen magsjukan! Eller så är det en Mc Flurry som åts i söndags för den smakade konstigt märkte jag redan då... det var nåt konstigt äckligt med smartisarna. Skumt. I vilket fall så sitter jag här nu frusen och öm i hela kroppen med en mage som knorrar. Att ha magsjuka visar verkligen att man har muskler på ställen man inte visste fanns och att dessutom ligga och sova på toagolvet en natt innebär ju inte bättring för de stackars musklerna. Men det var liksom ingen idé att gå därifrån.

Gårdagen sov jag mig igenom, vart 17 tog den vägen? Men idag tycker jag att det finns hopp om livet igen. Dagens menyer, små och ofta, består av kokt ris med lite salt på och till det ett stort intag av Proviva. Har ni testat den nya smaken kiwi/päron? Gör annars det, så himla god! Ni ser, denna sjuksyrremorsan bedriver egenvård! Man ska ju leva som man lär, men hur gott är det med kokt ris på en skala?? Nåväl. Syftet är gott och då är det ju även god moral eller...? Ett stort syfte har kanske denna magsjukan och utrensning i kroppen ändå, motivation till projekt beach-09 kanske kan infinna sig? Alltså jag vill inte bli nån baywatch-brutta, men allt detta frossandet sista året(!) har satt sina spår. Och ska jag kunna gå till stranden med de små i sommar är det väldigt hög tid att göra något åt detta nu. Så så får det bli. Min nya bästis står ju här bakom mig och blänger, den gode crosstrainern!

Idag är stora Yngen på dagis och den lilla har terrat sin mamma så gott som hela natten. Jag tror hon haft ont i magen. Under det dygnet som jag inte var vid medvetande hade hon det gott hos sin pappa och storasyster. Tyvärr hade ju inte någon av dem någon god mjölk att bjuda på så det blev ersättning på flaska. Det tyckte lilla Yngen om, men kanske inte hennes mage, för fy som hon har pruttat och gnällt i natt och i dag. Nu är ordningen återställd, mjölkmaskinen är på igen och lilla Yngen sover sött på rosenörat, som sig bör vid den här tiden på eftermiddagen. Rutin är a och o!

1 kommentar:

Anonym sa...

Uscha för magsjuka! Hoppas verkligen att du kryar på dig snart! Kram