onsdag 14 januari 2009

Sol!


Idag har det varit fantastiskt väder här hos oss i väst! Solen har visat sig hela dagen och det har varit så där hög skön kall luft! Jag och Morrten och Anna har promenerat en lång runda. Jag har letat uppförsbackar för att det ska vara extra jobbigt, självplågare som man är. Men nu 17 ska alla de där graviditetskilona bort. Jag har ätit en och en halv graviditet för e7! Usch! Fast, hitta backar i den här stan, det är inte speciellt svårt! Vi var ute i säkert två timmar! Det är fantastiskt skönt att bo här inne i 'stan' igen. Speciellt nu när jag är hemma mammaledig. Jag kan välja olika rundor varenda dag, jag behöver inte bli promenadless. I skogen där vi bodde tidigare fanns två rundor att välja. På landsväg. Skittråkigt! Den ena var åtta kilometer och den andra på kanske fem. Nu kan jag GÅ till affären, till vänner, till biblioteket, till stan... enda nackdelen är att dagis ligger i andra änden av stan och bilen måste fyllas med barn på morgonen de dagar Maja ska dit. Men till hösten kommer hon att få plats på dagis som ligger här hos oss. Och dit tar det ungefär två minuter att gå. Tänk sån lyx att gå med barnen dit och sedan cykla upp till jobbet! Fast det är låångt till dess, och det är väldigt skönt! Jag saknar det ännu inte det minsta. Bara nu försäkringskassan kunde få malt sina kvarna färdiga. För jag har ännu inte fått en spänn, och allt godkändes att starta den 27/9 2008!! Bedrövligt. Fast jag orkar inte låta tankar på dem förstöra min härliga dag. Mätt och belåten på lax från ugnen är jag också, liksom behagligt tröttseg i benen! Barnen är lugna, Jonas sitter i soffan. Flowet fortsätter alltså! Det är härligt att leva!!


Appropå bilden, som en sån känner jag mig mest hela tiden...

4 kommentarer:

Diverselådan! sa...

Du har nåt hos mig!
Kram!

Anonym sa...

Hej Vännen... Åååå vad tiden går härligt att höra och läsa om att du/ni har det bra. Skulle vara så roligt att träffa er, skulle vi inte kunna boka en helg?? Jag kommer gärna ut till vackra Lysekil vi kan promenera och prata, för kännedom har jag oxå mina graviditetskilon kvar??? 8år sen?? Jag kan inte förstå hur det kan sitta fast så länge???
Här har vi just haft influencan hela familjen... puh vilken pärs idag är det jag som är hemma sista dagen hoppas jag, de andra var lite "före" mig och är tillbaka på jobb och skola.
Kramar från Annica från Orust

Anonym sa...

Jag tror att jag också har lite graviditetskilon kvar - kan man ha det efter 18 år?
Det låter som en fantastisk dag hittills och speglar känslan som väcks när solen äntligen visat sig.
Ha det gott med hela familjen!
Kram
Marianne (Morrtens mamma o syrra hälsar)

Linda sa...

Åh vilken underbar bild du har lagt i header'n! Ljuvlig, så söta de är!

Tusen tusen tackk för ditt stöd, det värmer så mycket ska du veta!

Ruvardag 2 idag, det är läskigt och spännande!

Jag hoppas ni får en fin vecka!

Kram Linda