söndag 11 januari 2009

Lugn och ro!

Vilken söndag! Maja har haft sin bästa kompis här hela dagen! De har härjat, busat, bråkat, ritat, lekt, sett på film, ätit & fikat! Precis så som det ska vara när man är tre och ett halvt antar jag! Lite skönt har det varit för mig att inte behöva sysselsätta storasyster, eftersom Anna har haft en riktigt gnälldag. Hon har låtit konstant! Smågnäll. Inte så att hon verkar ha haft ont någonstans eller varit tokhungrig mera tja... missnöje? Svårt att veta, men hon har inte kommit till ro alls. Hon har bara sovit en kort kort stund på hela dagen! Jättekonstigt och ovanligt! Men det är ju så det är med småttingar. Man vet ju aldrig vad de vill mer än att jag hör när det är hungerskrik, då är det bara att knäppa upp tröjan och fram med mjölkmaskinen =) men som sagt idag vet jag inte vad det är. Det enda som funkat någorlunda är att sitta och gunga henne i babysittern. Varning för 'bortskämmning'? Kan man förresten skämma bort såna där små skruttar? Vad är drift och vad är god vana? Jaja det spelar egentligen ingen roll. Hon får som hon vill, bara hon är nöjd och glad! Jag fick höra häromdagen att just det kallas för kravlös kärlek. Att just kravlös kärlek är ett begrepp! Det hade jag ingen aning om. Det måste jag läsa mer om, tycker det verkar lite fånigt att skriva en definition på allt möjligt! Nåväl.

Igår gick vi alla tjejer i familjen på stan, ja förresten så var ju faktiskt Morrten med också. Icke att förglömma såklart! Det blev lite inköp av barnkläder till lilla 'ungen'. Fina kläder från Freds värld i Lysekil.. Kläderna de säljer är i underbar kvalitet. En del är i dansk design och kvalitet. En del är i ekologisk bomull. Och jag har upptäckt det allra bästa plagget som finns, nämligen body med långa ben och knappar i grenen! Det heter väl något smart. Jag har fått en sån i present till Anna tidigare, den är från Molo och igår köpte jag en från Katvig och en från Småfolk. Härliga glada färger! Dessutom blev det ett par byxor från Molo! Men det roligaste av allt var att tjejerna i affären frågade om jag ville vara gästbloggare i deras kommande hemsida/blogg. De hade läst den här bloggen och trodde att jag kunde prestera något för dem. Så otroligt kul och spännande! Jag blev såå glad!! För det här att skriva känner jag att jag mår väldigt bra utav! Det har blivit ett 'måste' och jag känner ett lugn och tillfredsställelse i kroppen när tid finns till att skriva. Liksom en stress i kroppen när tid inte finns. Att skriva för någon annan kan ju vara en början på något nytt!

Fortsättning följer!

Inga kommentarer: