onsdag 12 november 2008

Onsdag idag!


I dag har jag haft en skön dag! Lugn och fin men med för lång promenad och det får jag sota ont för ikväll. Jädrans vad ont jag har, benen liksom fastnar och jag blir helt ståendes. Kan inte röra mig. Maja blir alldeles ifrån sig och springer och hämtar kryckan eller säger "håll mig i handen" min söta söta unge! Hon tycker att den där "yngen (hon säger så) i magen minsann får ta och komma ut nu så mamma inte höver ha så ont i benena" Jag kan bara hålla med henne!! Utan att låta otacksam så är jag rätt nöjd med att vara gravid just nu!

Promenaden idag bestod i att med sällskap av en rätt så ny vän och hennes lilla son som var på besök, gick till stan och åt lunch på Thairestaurang. I den här stan finns det väldigt gott om backar och jag flåsade värre än en flodhäst men det gick och samtidigt så var det skönt, trots detta eviga regnande!

På eftermiddagen hade jag en klipptid. Lika bra att ha det avklarat för snart blir det inte lika enkelt att sticka ifrån och göra egna saker, snart kommer jag förhoppningsvis ha en liten bebisfis som vill följa med mig dit jag ska! Härligt! Så det blev en ordentlig klippning och slingning så håller det sig ett tag!

Kontentan är som sagt en väldigt trevlig, lugn och skön dag!

Att dessutom huset varit fullt av snickare, elektiker och vvs-gubbe är ju också något helt underbart! Nu är golvet med värmen under på plats, taket gipsat, all el dragen och på fredag ska även väggarna vara gipsade. På fredag kommer en målare och börjar att spackla. Så går allt som det ska kommer köket förhoppningsvis att vara klart, eller i alla fall nästan klart, när vi kommer hem från BB!! Precis så som planen var! Fantastiskt härligt att få ett ordentligt fungerande kök igen! Och att kunna få skapa lite ordning och reda i huset igen! Packa upp några flyttkartonger, få fram lite av våra egna saker... göra lite hemtrevligt! Oj vad skönt det ska bli!
Bilder kommer...

Inga kommentarer: