onsdag 1 oktober 2008

Sinnen!

När jag sitter och skriver här vid datorn, märker jag att det händer en hel del trots lugn & ro!
Jag lyssnar på en skön skiva. Ebba Forsberg & Mikael Wiehes tolkning av Dylan som är helt makalös! Rekommenderas starkt. Riktig soft slappna av-musik.

Jag hör också sågar, hammarslag, borrmaskiner, karlar som pratar med varandra, en hel del buller och oljud. Dörrar som öppnas och stängs. Men det gör då inget alls för äntligen äntligen händer det saker här i huset. Och det utan att J fick styra upp, det bara löste sig ändå!!

Två snickare håller på med köket.

En elkille kopplar in bergvärmepumpen.

Hoppas vi snart får värme i elementen! För jag fryser. Allt som värmer upp huset i dagsläget är den värmefläkt vi har på på kvällar och nätter. Dagtid är det ingen idé, inte när hantverkarna är här. Dörrar står öppna och det drar. Som tur är kan jag stänga två dörrar till resten av huset eftersom köket ligger till i direkt anslutning till ytterdörr och hall. Därför har jag dem likskom inte i knät :-) Men ändock gäller kofta och raggsockar. Till och med Morrten ligger inborrad i en filt på golvet under datorskrivbordet, var annars? Så nära matte som möjligt! Himla skönt att värma fötterna under honom.

Häromdagen slog pappaJ på stort, han köpte nya duntäcken och kuddar till oss. När till och med han - den stora starka mannen från fjället i norr - fryser, ja då är det nog rätt så hurrvet (kyligt på 'norrländska')! Men vem klagar på nya sköna täcken? Inte jag för inte ens gravidvärmen i kroppen hjälper!

I dag har jag klippt av mig mitt halvlånga hår. Jag trivdes inte! Kändes som en stor mössa av hår jag gick och bar på! Usch! Och jag vet en J som kommer att bli besviken ikväll... Men frisören sa efteråt att "ja nu känner jag igen dig igen Ulrika" bättre facit på att jag inte ska ha långt hår kan man väl knappast få? Känslan är viktig!

Jag känner att jag är hungrig också. Jag tokslarvar alltid med maten när jag är ensam. Lagar ingen mat till mig ensam utan det blir mackor eller fil. Och mat till resten av familjen ikväll måste jag också komma på! Jag borde gå någon matlagningskurs. Jag är dålig på att laga mat! Total fantasitorka! Jaja det löser sig väl... nu ska jag gå en trappa upp och ta mig en macka (!) och en stor kopp varmt te med honung! Mums!




Tillägg: jag glömde ju att rapportera nattens eskapader på vändningsfronten! Och jag har sovit, som en prinsessa! Med raffiga nattlinnet och glidlakan. Det går numera som en dans att vända sig utan att det känns som att hela bäckenet ska gå itu! TACK L för idé och lån!

1 kommentar:

Diverselådan! sa...

Stackare! Måtte du få värme i huset snart. Det är INTE kul att gå inomhus och småfrysa. (Så har jag det på jobbet om vintrarna, vi fryser allihop). Var inte orolig, bästa sjuksköterska, jag sväljer inte ner Diklofenak med Calvados, men det är kul att skriva att jag gör det (och det vore kul att kunna vara så wild and crazy, men tyvärr...jag överdriver saker och ting). Undras hur det är att blanda ut Samarin med Calvados? Ingen bra idé för dig att prova just nu iaf. Hahaha!
Ska förresten till jobbet imorgon, så, nu är det slut på att gå hemma å såsa.

Ang ditt tidigare inlägg när det gäller dom som känner sig "utpekade",så vill jag uttrycka min åsikt: Kör inte över folk eller förbise dom, om ni inte kan stå för vad ni gör.

Kram!