onsdag 29 oktober 2008

Onsdag!

Morgonen startade med en piggelin tjej som kom, viskade gomoooorron och pussades. Man smälter. Underbara 'unge'! Sen körde Jonas till dagis och jag "skulle bara" ligga och vila en stund till! Small som en pannkaka och sov utan att vakna i nästan två timmar till! Helt otroligt, men så otroligt skönt. Denna dagen har varit hur bra som helst efter den starten! Jag har ätit lunch på stan med en vän, Thaibuffé mums, men starkt!! När jag kom hem hade jag fått ett brev med tre nya stämplar i från Forma! Man blir glad för mindre :-)

Mina tomtenisse-hot har gått hem! Idag visade Maja sitt kort i fönstret för nissarna att hon inte rivit sönder den stämplade och färglagda ängel hon fick när vi pysslade! Duktig tjej!

Jag har funderat på en sak jag fick reda på sist när vi var hos barnmorskan. Jag fick ju då läsa ur min journal, det som läkaren skrev efter vårt telefonsamtal i måndags. Det stod lite om mina förlossningserfarenheter. Det stod bland annat att de varit tvungna att specialrekviera ett läkemedel från Göteborg till mig, mitt i natten den sista natten då lillebror skulle födas eftersom förlossningen inte kom igång. Det gjorde bara förbannat ont, inget hände. Alltså, trots läkemedelsbehandling under två dygn kom inte förlossningen igång utan det där läkemedlet. Nu blir jag ännu mer säker på att det är ett kejsarsnitt jag ska ha! Jag kommer aldrig att utsätta mig för att föda barn på ett normalt sätt igen! Aldrig!

Inga kommentarer: