onsdag 17 september 2008

Kortmakeri och napp-adjö!

I går var det en enda lång och mysig dag! En lisa för själen! Den tillbringades hos min goda vän och son i Boråstrakten. Vi bara umgicks och åt och shoppade och umgicks och åt igen... och gjorde några kort! En otrolig service hela dagen. Goda fikor (heter det så?? :-) ) och kycklinggryta. En supersmarrig äpplekaka och grädde! Mums! Jag blev riktigt bortskämd! Jag fick också träffa världens sötaste kille också, som blivit så stor! Snart ett år och han visste ju precis hur man skulle charma en sån här Ulrika! Vilket leende!!

Jag skulle förresten haft kameran med mig och fotat hela bordet FULLT av pysselsaker. När det väl var dags att pyssla kom ytterligare en tjej. En härlig ny bekantskap som jag träffat tidigare ett par gånger när vi tre varit på Svenska mässan och shoppat loss tillsammans på stämpel- och scrapmässorna som varit där. Nu fick vi äntligen tillfälle att försöka att skapa något vettigt av alla våra inköp! Jag lägger in ett par kort. Det ena till en rosa prinsesstjej som fyller fem år och som vi ska till på kalas på lördag. Och ett på mitt första försök till julkort! Jag är inget vidare på detta med kortmakeri ännu (eller att fotografera kort heller för den delen märker jag. Håll tillgodo!) men det är fantastiskt roligt! Och särskilt tillsammans med andra. Att bara gå och titta på de andras saker är ju en höjdare och idéspruta!





När jag nu kikade bland mina överförda foton hittade jag en del på när Maja förberedde och sedan lämnade sina nappar till fiskbebisarna.







Lyckan var total när det på hennes stol i bilen fanns en docka som 'fiskmamman' lagt där medan vi lämnade napparna!

1 kommentar:

Salt Brud sa...

Du e visst bra på att ta kort! Fint pyssel, att du är så pysslig! Det kunde man inte tro! ;-)
Fin arbetsplats i bakgrunden förresten!
Kram!