fredag 8 augusti 2008

Nyinflyttad!



Ja så är man på plats i 'nya' huset. Och det är inte bara liksom... i min skalle har allt fokus legat på att få alla våra saker nedpackat. Tömma det gamla huset, få det städat och lämnat. I tid! Papper skrivna, pengar överförda. Och där var vi i måndags. En oerhört skön känsla. När jag har flyttat tidigare, och det är på en tioårsperiod 6 gånger (!) så har jag känt mer eller mindre saknad när jag lämnat huset/lägenheten. Men denna gången kändes det bara skönt, en stor lättnad. Ändå har jag trivits väldigt bra i huset. Men något har saknats. Liv och rörelse. Smidiget och närhet till allt och alla. Det är skönt att kunna promenera dit vi ska, ta Morrten med oss. Slippa ta bilen. Slippa leta parkeringar i denna sommarstad som exploderar av turister varje juni juli och augusti då det går snabbare att promenera än att ta bil med sig. Det är en frihet. Även om självklart bilen ger en frihetskänsla som jag absolut inte vill vara utan.

Nu har nästa aha kommit. Vi ska bo här ett tag. Så, var är min hårblås? Mina kläder? Majas kläder? Var är min morgonrock? Vattenkokaren? Tepåsarna? Alla torrvaror är nedpackade. Laga mat? Denna veckan går allt på precis lågvarv. Vi bara är. Kan liksom inte göra annat än bara vänta ut dagarna. Äta halvfabrikat eller äta ute. Nedervåningen är uthyrd tills på söndag klockan 12. Då först kan vi börja leva lite normalt. Plocka in och packa upp de saker vi behöver. Lasta in skafferivarorna. Kunna laga lite ordentlig mat och slippa Taikon-livet för ett tag. Vi har nämligen tänkt om. Vi kommer att bo på nedervåningen ett bra tag. Ska bära in våra möbler. Packa upp lite ordentligt och i första hand börja renovera gårdshuset. Det kommer ju att ge inkomster och det lär behövas när stora renoveringen startar... jag pratade också med kommunens byggnadsavdelning angående det bygglov vi lämnade in i april(!) och som vi ännu inte fått svar på. Svaret var att "det nog låg i någon av högarna på skrivbordet men jag ska se vad jag kan göra med det" Vad svarar man på sånt? SUCK!
Dessutom kommer ju faktiskt ett barn i november. Då kan det vara skönt att vara på hemmaplan. Skönt att ha kommit lite till ro. Så så får det bli.
Nu denna veckan är det dock ett litet vakum.

Btw - går in i vecka 25 idag! Lillasyster har börjat hicka i magen! Känns så mysigt! =)

1 kommentar:

Bettan sa...

Hej vännen! Njut av vilan, kanske kan vara bra inför framtiden... ;)
Lycka till med nya huset!

*kramen*