torsdag 24 juli 2008

Nästan semester...

Nu har jag ä n t l i g e n gått mina fyra kvällar denna veckan. Så nu har jag semester från mitt ordinarie jobb! Skönt skönt! Nu ledig dag i morron, sen ska jag jobba bort lördag och söndag på mitt extrajobb så är det semester på riktigt sedan! Det ska bli fantastiskt skönt! Äntligen! Det mesta kommer väl att gå bort i flytt och sedan lite iordningställande av våningen i huset där vi ska bo fram tills renoveringen startar, men ändå. Inga måsten. Inga tvång. Inga tider att passa. Och framför allt, vara ledig tillsammans med Maja. Hela dagarna. Ändå har det funkat bra med majapass. Sista dagarna har hon varit hos H och P. Idag var de iväg med bilen en sväng och Maja satt i baksätet bredvid deras dotter och tjejerna hade hållit varandra i handen! Sååå gulligt!

I morgon ledig dag som sagt! Får se vad vi hittar på då! Sol och bad antar jag!!

Härligt med sommar!! Jag känner mig glad och tillfreds. Och det känns väldigt bra att ha tagit avstånd från ältande. En stor sten har lättat. Det är skönt! Det är också skönt att lillasyster gör sig påmind. Det buffas och knökas på som bara den i magen. Mysigt! Det är dock inte lika mysigt med ben som stockar, svullna fingrar, ont i fogar och även andra leder (konstigt, det känner jag inte igen från graviditeten med Maja). Knät är jätteömt och över fotleden! Men det hör ju till! Och det kommer ju något gott ur det hela! Vecka 23 i morgon!!

(den uppmärksamme la märke till att jag inte skrev förhoppningsvis mellan ju och något. Denna gången kommer det att gå bra!!)

Inga kommentarer: