onsdag 25 juni 2008

A big surprice!!




Nu har det gått såpass långt att jag känner att jag vill delge bloggen vår stora hemlighet. Några vet redan, andra får veta nu!

I mitten av november kommer en liten bebis till oss.

Är alldeles snart halvvägs och nu är vi förbi den vecka då lillebror föddes. Det var jobbigt! Men jag mår ändå rätt så bra, en massa kontroller, provtagning, besked, ultraljud och samtal senare. Det finns inga 'svarta hål' i detta barnet, eller några andra missbildningar läkaren kunde se, inte heller någon avvikande kromosomuppsättning. Nu när dessa jobbiga veckor är över, kan jag så smått börja njuta.

Oavsett allt som varit sista halvåret, så är jag otroligt lycklig glad och tacksam. Samtidigt som jag sörjer sonen vi inte fick till oss. Dubbelt. Glädje/sorg. Svart/vitt. Antingen/eller. Aldrig bara det ena. Eller bara det andra. Antar att livet är fullt av dubbeltydlighet?

Idag har jag hört lilla hjärtat slå hos barnmorskan. Underbart! *lycka*

Jag känner små fjärilslätta rörelser som petar mig på insidan magen. Fantastisk känsla!

6 kommentarer:

Anna Maria Niia sa...

Skönt att du och bebisen mår bra!

Önskar dig all lycka!
Kram

Anonym sa...

Så härliga nyheter! Och förstås att jag önskar lycka till på resten av färden!
Kramar
Marianne

Anonym sa...

Önskar er all lycka med det väntade syskonet till Maja.
Kram Maya

Bettan sa...

Så glad för att den svåra biten är över, njut nu äntligen. Stora goa kramar till dig, J, och Maja! Och så en till Morrten, förstås.

Sitter och ler med hela kroppen... ;)

Diverselådan! sa...

Grattis! Grattis! Grattis!
Ta're nu lugnt och njut av graviditeten.
1000 kramar från Annette

Adhdmamman sa...

Åh, vad glad jag blir att höra att allt är bra med den lilla!
Jag har faktikst tänkt på er i mellanåt och hållt tummarna!

Kramar till er allihop