torsdag 17 april 2008

Så här ser det elaka viruset ut!

Jahapp, så har även jag drabbats av årets vinterkräksjuka. Finns bara ett uttryck! Fy fan! Nu 'bara' lite matt och trött och energifattig kvar... En bra regel att tänka på för er där ute som också drabbas är att gå inte till jobbet eller lämna barnen till skola & dagis förrän 48 timmar efter sista diarrén eller kräkningen. Man smittar så länge efter! Det är en av anledningarna till alla återkommande utbrott. Man tror att man är frisk, men det är man inte! Att jag inte kan låta bli att mässa??

Jag hade ett meddelande på min mobil en av dagarna. Jag sov och hörde väl inte signalen. Det var en tidigare chef, från mitt vårdcentraljobb som jag varit uthyrd till. Hon talade om att det fanns tjänster ute där nu och att hon ville ha en ansökan från mig! Jösses! Sånt är roligt! Självklart ska hon få det! Det var en 80% tjänst. Låter ju toppenbra, ledig en dag i veckan. Jag känner kanske att mina nuvarande 50% är lite lite, å andra sidan så kan ju ta extraturer. Ja jag vet inte, söker jag båda så får jag se vad som
händer.

Nä dags att vila, känner att jag inte är riktigt fräsch!! Yrslig!

1 kommentar:

Anna Maria Niia sa...

Mässa på du!

Det kan inte sägas för många gånger. Jag vet!