tisdag 8 april 2008

Jaha, nu är det dags igen...



...med sjuk dotter. Dagisfröken ringde vid lunchtid, och sa att Maja bara ligger och fryser i sagosoffan och vill vara ifred. Var lättstött och kanske lite varm? Jahapp, bara att ringa mommo och momma och be dem åka och hämta. Jag hade seminarium och redovisning i skolan och hade en timmes väg hem. Inga problem, de hämtade. Så jag redovisade färdigt men hoppade över eftermiddagens föreläsningar. (lagar och förordningar *ryyys* så trist!!) Väl hos mormor och morfar hittade jag en kindrosig 'unge' med glansiga trötta ögon och som rullade ihop sig i en matta på golvet. Det var bara att bära ut innehållet från mattan till bilen för hemfärd. Ipreninstoppande (alvedon funkar inte på henne) och så medibums i säng. Hann väl knappt stänga dörren så sov sessan. Två timmar! Hur ska jag få henne att somna sen? Så nu var vi alltså där igen. Förkyld och feber. Igen!

En rolig sak som hänt idag är att den tjänst jag går på nu, är ute på annons. En tillsvidaretjänst på 50%. Så nu när Maja låg och sov har jag knåpat ihop en ansökan. Känns fånigt att rapa upp erfarenhet och egenskaper, lite som att slå sig på bröstet och säga att fan vad jag är bra! Ligger inte riktigt för mig, men till slut kändes orden bra. Ska lägga ansökan på lådan i morgon. Spännande. Jag vet ju inte om jag har någon fördel av att ha varit där, jag menar i själva tillsättandet av tjänsten. Det kanske finns någon på Las-listan eller någon som ska omplaceras som går före. Eller bara helt enkelt någon annan som anses bättre lämpad. Men för första gången så är detta en tjänst som jag verkligen vill ha och som jag känner att jag trivs på. Ett ställe som jag kan tänka mig att stanna länge på. Jag trivs med min sjuksköterskekollega, med hemsjukvårdsläkaren, vårdpersonalen och med mina vårdtagare. Just att jobba 50% ger mig utrymme till att ta lite extrapass i någon av kommunens andra områden eller att hoppa in någon gång för tidigare arbetsgivare. Den flexibiliteten tror jag skulle passa mig! Dessutom känner jag att det klickat med min chef. Hon är förstående över det som hände i januari och är alltid vänlig och frågar hur läget är. Sånt uppskattar jag, det känns gott. Sista ansökan tror jag var den 28/4. Så nu är det tumhållning fram tills dess! Vad jag ska göra annars... ja jobb finns det ju! Och jag har min gamla bana att gå tillbaka till, dessutom fick jag erbjudande från vårdcentralen häromdagen... men ändå. Jag hoppas!
En annan rolig sak, jag fick mina beställda stämplar från Pysselmyran idag. Nu är de monterade och det kliar i fingrarna för att få testa dem! Men ajje vad jag har fått ont i halsen och känner mig sådär 'ontikroppenhängig'... suck!
En sak till, det hade hört av sig några personer från Norge till vår mäklare, de ville ha info om våra hus. Mäklaren skulle skicka mappen till dem. Hon sa också att vi skulle ha is i magen, köptrögheten släpper. Det gör den alltid. Om någon månad trodde hon när vädret är bättre!
Fyra roliga och en trist. Rätt så bra dagsbetyg ändå! =)

1 kommentar:

Anna Maria Niia sa...

Trist med alla baciller...

Jag håller mina tummar för jobbet och huset!

Ska väcka alla barnen och starta en ny dag. Igår var det utvecklingsamtal och idag tandläkaren... Nu börjar mitt vårrus!:)