söndag 27 januari 2008

Söndag!


Två veckor sedan nu. Det har ändrat sig, nu har inte skallen fokus b a r a på det som hände just den veckan, utan nu är jag hmm... vet inte riktigt vilket ord som stämmer bäst, men kanske håglös är rätt. Jag har ingen energi, ingen lust att träffa andra människor vill inte prata i telefon. Är bara off. Vill bara få vara i fred. Få lov att bara vara. Blir väldigt stressad av krav, de allra enklaste krav!
Ska försöka att åka till skolan i morgon. Har anmält mig till en kurs som hade lediga platser efter alla antagningar. Den heter hälsa på arbetsplatsen och är internerbaserad. Tycker om sånt, får direktiv om vad jag ska läsa. Skickar sen in inlämningsuppgifter till läraren på mejlen. Träff ett par gånger denna terminen och ett par gånger nästa termin, kvartsfart. 10 poäng. Ska i alla fall åka dit i morgon och se om det är något för mig.
Får lite smått panik av tanken att jag "bara" är sjukskriven nästa vecka också. Hur 17 ska jag fixa att ta hand om patienter när jag mår så här? Blasé. Hur ska energin räcka till att ta hand om alla på det sätt de behöver? Hur i hela hela friden ska det gå till????

Inga kommentarer: