måndag 26 november 2007

Måndag


Idag har vi varit hos doktorn för att diskutera förlossningen! Ja det känns väääldigt avlägset, men det var mvc som bokade tiden, det var kanske tur med tanke på all remisstid, samtal och väntetider som hör till vården idag. Eftersom det inte var komplikationsfritt när vår dotter kom till världen, utan snarare en väldigt otäck erfarenhet, känner jag att jag vill ha ett planerat snitt. Och det verkade inte vara helt omöjligt, självklart nämnde doktorn alla nackdelar för mig och för barnet men jag tar dem. Tyvärr kunde inte denna doktorn ta beslut utan skulle skicka remiss till sjukhuset. Då ska vi dit på samtal igen nån gång efter nyår... Fortsättning följer alltså!

Efter det tog jag och hundarna en långprommis uppe i bergen, det blåste så kallt som det bara gör i november här. Usch, jag frös ända in i märgen! Det blev filt och soffa en stund efteråt! Sen var det dags för att hämta på dagis, och då möter mig en görsnorig dotter som inte hade ätit mellanmål, varit väldigt 'lättantändlig' och som hade hostat hela dagen... varför har de inte ringt?? Ikväll temp på 38.5 och vill inte äta! Nu var vi där igen... *suck*

2 kommentarer:

Diverselådan! sa...

Har man en gång haft en jobbig förlossning och är rädd, så borde man självklart få kejsarsnitt om man vill. (Eller en sjuhelsikes uppbackning från alla omkring.) Kram från Annette

Diverselådan! sa...

Jo, just det, skulle ju också skriva att jag hoppas din lilla flicka mår bättre.
Kram igen