fredag 30 november 2007

Fredag... redan!!


Denna veckan har verkligen rusat! Men det beror kanske på nya jobbet, faktiskt jättekul! Tidigare har jag varit bemanningssköterska och hoppat hit och dit på olika projekt eller ställen som behöver akuthjälp. Det har sin charm, absolut. Men jag märker att jag har saknat att ansvara för ett antal vårdtagare. Det är spännande! Och just hemsjukvård är rätt så kul faktiskt. Visst, det händer inte så akuta saker, men som livet ser ut just nu är det kanske nte det jag är ute efter heller... Men nu är det som så att jag har fått fram till den 2/2, vad som händer sedan vete 17. Jag har inte berättat för min chef ännu att jag är gravid, tänk om hon inte vill fortsätta att ge mig vik på grund av det? Tjänsten ska inte tillsättas med fast personal utan ska tillsättas med vikarie (är det typiskt kommunen eller?????) Jaja jag får se vad som sker!


Idag har Maja och jag varit på Panduro och köpt lite silkespapper, bokmärken och annat julpyssel. Vi blev igår bjudna på julpyssel på söndag. Det var en dagiskompis mamma som ringde. Jättekul, men... jag vet ju inte hur man gör! Har inte julpysslat sen jag själv var liten... men köpte lite silkespapper i olika färger, lite julbokmärken, som redan börjats användas av Maja, som syns på kortet! En teckning till pappa som varit iväg på jobb. Tror garanterat att han blir glad! Maja fortfarande snorig och hostig, men ingen temp. Just nu skulle jag vilja åka till... thailand! Slippa förkylningsvädret som är här hemma!

Inga kommentarer: