torsdag 18 oktober 2007

Vardag igen


Helgen i Göteborg var super, shopping på dagen, vila på hotellet, sen ut på restaurang (blev proppmätt) trist bara att dricka Ramlösa... jaja, och därefter Gardell-showen. Han är helt... sanlös är nog rätta ordet! Jag skrattade tills jag fick ont i magen! Men samtidigt var det lite tragiskt på något sätt, jag tyckte han utelämnade sig själv en hel del, berättade och gjorde narr av sig själv, sina nära och sitt liv liksom.

När vi kom hem och skulle hämta Maja från mormor och morfar var det trötta barnbarnpassare vi mötte. Lilla fröken hade inte somnat förrän halv elva på kvällen och inte varit sågon söt snäll prinsessa under kvällen, utan gällig, sur och grinig, dessutom hade hon vaknat klockan 07.00 på söndagen... hmm. "Ungskrälle".

Under denna veckan har det varit en hel del skolarbete, men också en första information på mvc. Lite prat om alkohol, droger och tobak. Egna funderingar kring graviditeten, några broschyrer. Helt ok, nästa gång om tre veckor.

Igår lånade jag en riesenvovve och tog en långpromenad och la ett spår. Det är Picnic som är på bilden här uppe! Det var en jättehärlig höstdag, och en urmysig hund. Spåret gick sisådär, bitvis riktigt bra men jag var nog för tuff, hon hade inte spårat på ett år. Nästa gång ska jag lägga ett kortare, och i bättre terräng. Kul att lägga spår igen!

2 kommentarer:

Marianne sa...

Kul att ni fick en skön helg i Gbg!
Har du förresten provat att lägga spår åt Morrten? Cairn brukar ha en helt fantastisk nos!
Ha det gott bland höstlöven!
Marianne o cairntjejerna

Anna Maria Niia sa...

Åhh, vad kul!!! Gratulerar stort och varmt till det nya lilla livet!! Jag har känt på mig det... så jag blev faktiskt inte förvånad...

Tack för dina kommentarer i min blogg, dom värmer! (Fast det inte jag som gjort tavlan...) Barnen pratar fortfarande om Maja och våran helg hos er, fantastiskt skönt hade vi också, med komplett service!

Jag har väntat på dig och Maja varje helg, men nu förstår jag att du har mycket att stå i. Hoppas vi ses snart, då bokar jag in en heldag med julkortsverkstad och till det en mugg med varm saftglögg:) Sköt om dig och din familj! Kram Anna Maria