tisdag 9 december 2014

Utbildning i ICF och rastlöshet..

Idag har jag suttit på ändan mest hela dagen. I KF-salen men inte på 'min' plats som KD-politiker utan som sjuksköterska. Vi använder ett nytt system att dokumentera i våra journalen med. Och snacka om att det är svårt att lära gamla hundar att sitta... jag måtte väl vara trög men jag kan varken förmå mig att förstå ;-) eller motivera mig att lära detta. Men jag inser också att det bara är att gilla läget och kliva över tröskeln och få in detta nya in i skallen. Jaja, vad det lider så ska jag väl lära mig.

Det var snorhalt i morse, höll på dratta omkull på morgonprommisen med Morrten. Sen glömde jag starta igång bilen innan vi typ redan skulle ha lämnat på dagis och suttit på jobbet.. tur jag har flex! Så skrapa ruta, köra försiktigt till grusparkeringen vid jobbet, lämna Axel på förskolan, in med Anna på kontoret. Hon hällde ut oboy över hela mitt skrivbord, följa henne till skolan, sätta mig i bilen igen och köra ner till stan. Hitta parkering, stressa upp i KF-salen.
Jonas är i Norge för andra veckan. Tufft jobb att rådda 'la familia' och få allt att synka.

När jag väl funderar på vad jag gjort sedan jag slutade jobbet så såg min eftermiddag och kväll ut såhär: Upp till GG och släppte ut Doris och Morrten i deras trädgård. Passade under tiden de kutade runt där på att först hämta Axel, sedan Anna sedan vänta en stund på Maja som hade fritids i gympasalen och kom gåendes tillbaka till skolan. Hem till GG släppte in hundarna, gav Doris mat. Tog Morrten in i bilen. Åkte hem. La i två maskiner tvätt. Bland annat de röda plädarna till sofforna. Tumlade dem. Dammsög soffan och la på de rena torra plädarna igen. Luktar gott.
Hade lovat pepparkakor och mjölk, serverade det. Dammsög nedervåningen och plockade i ordning. Sa åt Maja att passa småsyskonen. Gav Borka mat och rastade honom runt Lassadammen. Sedan in med honom. Skickade iväg ombytt Maja till annan förälder som körde och hämtade till handbollsträning. Tacksamt. Passade på att åka till COOP med Anna och Axel. Handlade mat. Tre matkassar senare, in i bilen till nästa COOP på stan. Hämtade ut två paket :-D En grön klänning jag nätshoppat på Zalando. Och ett paket med tepåsar. Hem och packa upp. Tvättade en maskin till med handbollskläder.
In i duschen med Anna och Axel. Pyjamas på. Fixa käk. Äta med barnen. Borsta tänderna på A och A, sedan stoppa om dem och säga god natt. Lyssna på Majas läsläxa, kapitel ur läsboken. Sedan gick luften ur mig så nu hamnade jag vid datorn. Fick låna ett läppstift av kollega i helgen när vi var i Halmstad på Schyffert och Lindström. Rött finns Rihannaläppstift. Blir snyggt till min gröna klänning på julfesten på fredag. Då ska vi alla kollegor till Gullmarstrand.

Puh. Livet går fort.




1 kommentar:

Bettan sa...

TAppar ju andan när jag läser vad du hinner med!
Du, glöm inte att vila ibland också! ♥
Kramen