onsdag 5 mars 2014

Familj, jobb, möten...

ungefär så ser livet ut just nu. Det går i ett jädra tempo! Heltidsjobb i hemsjukvården blandas med barngymnastik för Anna en gång i veckan, skjutsning och hämtning till och från handboll, kör, simskola och kompisar. En make som arbetar borta i perioder. Däremellan hinner jag med möten på kvällstid men även nämndmöten och styrelsemöten och föreläsningar.. plus ett och annat gympass eller löppass. Jag har nämligen engagerat mig i lokalpolitiken! Alltså, jag kan inte bara gå omkring och gnälla och tycka att Lysekil sköts illa och att 'allt är skit' utan att själv försöka att göra något åt det. Så så blev det. Detta är fantastiskt roligt, och lärorikt. Men det kräver sin tid. Det blir ett spännande år helt enkelt, valår som det är. Tillförsikt.

Maja går i tvåan och tragglar på med läsning och matte. Och hon tycker det är roligt att gå till skolan. På morgonen följer hon med mig en stund till jobbet innan skoldags så slipper hon morgonfritids. Den stunden är mysig. Anna och Axel går på dagis precis bredvid mitt kontor. Det är lyxigt att lämna dem där på morgonen, det blir inte så vansinnigt tidiga mornar då. Och sedan hämta dem fem minuter efter att jag slutar för dagen. Jag fick ett gott erbjudande om tv. ambulanstjänst men jag kör på att jobba på hemmaplan ett halvår nu så får jag se vad som händer i höst. April till september har jag ett vik som telefonsköterska. Kontorsjobb måndag till fredag och ledig alla röda dagar. Sååå gött! Inga helger kvällar midsommar eller påskafton :-) det blir ett enkelt liv ett tag, utan fläng, pendling och stressade barn och mamma.

Att jag dessutom blir en jäkel på att planera och strukturera min och familjens tider är bara en bonus. Jag borde kanske bli logistiker ;-)

Inga kommentarer: