lördag 3 november 2012

Akkurat!

Imorgon bär det av mot Baerum i Norge. Jag ska jobba en intensiv vecka på sjukhuset där. Samma sjukhus som jag var på förra året. Rätt ok, men hårt jobb. Jag bor på sjukhusets övernattningsrum. Egen toa på rummet, men gemensam dusch och kök. Lite Taikon men förhoppningsvis ska jag inte göra annat än sova på mitt rum. Jag ska vara på ortopedavdelning och en stroke/rehabavdelning. Som jag vet nu. Det finns några luckor under veckan, och jag vill ju helst jobba dubbla skift när jag väl är där, för det är när man kommer över 35 timmar på samma vecka som man börjar tjäna de riktigt goa pengarna. Blir det några dubbla pass så tjänar jag på den veckan, lika mycket som jag behöver jobba en hel månad för i Sverige. Det innebär att jag kan vara hemma med barnen en hel del, hämta tidigare från dagis, eller ha dem hemma hela dagar. Jag har ju mitt administrativa arbete på kontoret i källaren i första hand men jag 'slipper' jobba som syrra i Sverige, om jag inte vill. Det är lyxigt. Jag får se hur det funkar, eller med andra ord, om jag kommer att längta ihjäl mig efter min familj! :-) Förhoppningsvis kommer jag som sagt att jobba mycket, så jag inte hinner längta. Skulle jag få någon lucka så har jag mina träningskläder med mig, vore fint om jag kunde hitta en runda som tar en timma att springa ungefär. Och ännu bättre om jag kunde få in en sån tur i alla fall varannan dag. Tydligen ska det finnas något elljusspår i krokarna, fast jag vet inte om jag vågar ge mig ut i skogen ensam, tror kanske hellre på att nöta asfalt på trottoarer i så fall...

Ikväll tänder vi ljus på kyrkogården för Majas lillebror och Annas och Axels storebror Olle. Han finns i minneslunden alldeles nära oss. Det känns fint.

Inga kommentarer: