fredag 26 oktober 2012

Värmland

Jag har haft ett par dagar uppe i Värmland, kombinerad jobbresa/ påhäls hos väninna. Så himla mysigt och jäklar vad bra vi var på att planera och ta tillvara på den tid vi hade efter att jobbet var gjort.
Vi har plockat trattisar, på en yta av cirka 2x3 meter plockade vi en papperskasse med stora trattkantareller, vad tog det? Tjugo minuter kanske! Makalöst! Nu ligger de på tidningar i min källare och ska torka och krympa ihop för att sedan smaksätta grytor och soppor framöver. Gott! Vi hann också att kika in på Antik&design i Molkom. Jag ville ha massor! Och kom hem med en lampa och en ram som en spegel ska sättas in i.
Vi var en sväng inne i Karlstad och gjorde ett shoppingrace där också. Kul med en egen guide som visade allt det som jag garanterat skulle ha missat. Onsdagskvällen bjöd på ett ordentligt träningspass utomhus i grupp. Kul träning som passade mig perfekt. Efter träningen frossade vi i kantarellmackor, ost, kex, frukt och ett gott rödvin med gott samvete. Då bokades också februaris Stockholmsresa in, hotell är nu bokat för då blir det antikmässan i Älvsjö och shopping i Stockholm! Kul att något att se fram till och längta efter!
Igår kväll körde jag hem igen. Skönt att köra bil ensam, skön musik högt högt och ingen som hör eller skäms ihjäl (Maja) när jag gapande sjunger med! Alldeles lagom vardagslyx! Ett par dagars ventil.
Nu kontorsjobb och sedan träning ikväll och sedan blir det Göteborg i morgon med maken och två vänner, vi ska till Kajskjul 8 och se på R.E.A. (roligt elakt aktuellt, en show med middag).

Må så gott vänner! Snart är det helg!

Inga kommentarer: