tisdag 31 juli 2012

Jag har tagit ett beslut.

angående min utbildning med start i höst. Jag hade först tänkt köra järnet i Borås, med helfart och minst tre föreläsningar i veckan. Bli klar på ett år. Panng.
Men det innebär något helt annat än att bara åka fram och tillbaka till Borås. Det är förutom föreläsningarna, en massa studier hemma, inlämningsuppgifter grupparbeten och tentor. Dessutom tänkte jag jobba på ambulansen och samtidigt sköta det administrativa i vårt bolag. Jag tänkte avsätta tid att träna och dessutom hinna med två hästar, hund och såklart barn man och hem och kanske till och med hinna umgås med mina vänner... eh... jag inser mina begränsningar.
Vad ska jag stressa ihjäl mig för? Det blir Karlstad på distans. Bara jag får ok av dem att jag kan göra min praktik på hemmaplan. Jag har ju ingen brådska att bli klar, jag vill ju egentligen inte ens ha en fast tjänst, jag läser för att jag ska känna mig säker i bilen. Stärka mitt ego ;) Få mer kött på benen. Förstå sammanhang, läkemedel. Orsak och verkan.
Så så får det bli. Känns bra.
Tack Lisbeth för att du öppnar mina ögon...

Inga kommentarer: