onsdag 14 mars 2012

En månads hosta!

Det är så tröttsamt. Först blev barnen sjuka i influensa, det var nog två veckors vab. Så länge har jag aldrig vabbat tidigare! Mitt i allt blev jag också sjuk. Tack gode nån för Alvedon och Ipren. Och tack för näsdroppar och Kåvepenin, för bihåle-och örininflammation fick denna moder.

Sedan skola och jobb någon vecka, och nu är vi inne på andra varvet. De två A:na hostar och hostar och hostar. Minsta A är supergnällig. Och då menar jag über-super-mega gnällig. Ingen av dem har feber, 'bara' hosta och ett jäkla humör. Det spelar ingen roll med Axel, vad jag gör eller inte gör menar jag. Har jag honom i famnen ålar han sig ur och ner på golvet och lägger sig där och gnäller. Mutar jag med kaka kastar han den på golvet, Morrten blir glad då förstås.. Anna får ett glas bubbelvatten som hon ber om (=Ramlösa) det häller hon ut i sängen. Vissa dagar är det allt annat än glimrande underbart med barn. Och det står jag för.

Igår var det besök på underhållsmässan på Svenska mässan i Göteborg. Där fanns allt inom mekanik. Fantastiskt stimulerande. Host.

Efter mässan en liten stunds shopping och lunch på stan. Fantastiskt stimulerande. Sant!

Inga kommentarer: