måndag 27 februari 2012

Så tröttsamt!

Var så trött på söndagskvällens höga tempar hos de två A:na. Ringde vårdcentralen måndag morgon och fick en tid för oss tre klockan fyra. Väl där satt vi i väntrummet. Fick veta att doktorn låg efter en kvart. Hel ok. När vi suttit i tre kvart kom vi in, till en som hade fått ta över och behövde tid att läsa in sig. Suck. Ungarna var trötta av både feber och av väntan. Jag hade en Maja på intågande efter gympa. Allt var planerat efter punkt och pricka, men planen inbegrep inte hur lång tid som helst på vårdcentralen.
Väl inne hos doktorn visade Anna i vilken underbar trotsålder hon är. Hon tillät ingenting. Hon sparkades och skrek. Doktorn var totalt maktlös och jag genomsvettig. Jäkla unge!
Det slutade i alla fall med att jag fick ett recept med till mig. Det var på en hästedos antibiotika och kortisonnässpray. Och hostmedicin. Nu borde väl den här skiten ge sig? Om inte får jag söka ny läkarkontakt. Och det blir numera på en ny vårdcentral. Nu är nog.

Inga kommentarer: