fredag 10 februari 2012

Jobbar!

Med en ny idol i högtalarna! Underbara Torsten Flinck och revolutionsorkestern! Helt fantastiskt!

Jag älskar mitt skrivbordsjobb, så fritt och så kul. Ordning och reda, in och utbetalningar, pärmar, register, kopior. Mappar. Fakturor. Jag trivs med mina rutiner, klocksn ringer tio i sju, då är det oftast trötta barn som får mjukstartas innan de blir fulla med fart! Frukost för Maja, sedan dagis och skollämningar. Morrten får sin morgonprommis på köpet. Sedan mammafrukost medan datorn startar upp. Nu en ny favvo, havre och quinoagröt. Klart på tre minuter. Perfekt. Sedan förmiddagsjobb. Lunchträning på sportlife, och sedan mat vid datorn igen. Det gör mig inget att äta medans jag jobbar, det är helt ok. Otroligt skönt att ha kommit igång med träning igen! En månads frånvaro sätter sina spår.. Kondition är verkligen en färskvara! Och träningsvärk gör ont! Men samtidigt skönt. Foten som sparkade mig i ändan och fick igång min träning igen heter: fystest för nytt jobb. Den ska göras om ett par veckor redan. Himla nervöst, men jag har gjort det tidigare för snart tio år sedan, då var jag helt otränad. Och kommer ihåg att bårtestet var vidrigt, men jag klarade det då på ren vilja! Varför skulle jsg inte göra det nu...

Hästen Gilda är ytterligare något positivt i mitt liv, hon är så mysig! En riktigt snäll totto! En liten ponny kommer nog att flytta in också framöver, nyttigt för barnen att umgås med djur! Och fint om vi kan dela intresse! Morrten tycker det är lajban i stallet, finns många katter att försöka jaga. Tyvärr (för Morrten!) så stannar de kvar och skjuter rygg i stället. Hunden blir hrlt perplex - i hans värld ska ju faktiskt katter springa och jagas!

Just nu är det gott flow igen. Jag har mycket omkring mig, mycket att göra. Det är trots allt då jag trivs som allra bäst!

Nu snart helg! Gott!!

Inga kommentarer: