måndag 19 september 2011

VAB!

Så var det dags igen. För tredje (!) gången sedan höstterminen startade. Inte samma barn, men ändå. Dags för feber. Nu är det stora flickans tur att koka. Hon har varit så orolig hela natten, men jag har inte känt henne så varm då, men nu i morse drygt 39 i temp. Konstig sjuka det här. Knallhög temp i en eller två dagar, sedan friskt barn igen. Inga andra symtom. Så var det för Anna och Axel, får se om det är samma sjuka denna gången. Viruselände! Dessutom, i fredags fick hon en lapp med sig från fröken: det går löss på skolan. Jag tycker det är riktigt vidrigt! V-i-d-r-i-g-t!! I hennes långa hår, bara tanken ger mig ångest! Måtte hon klara sig! Igår kollade vi med ficklampa och förstoringsglas, men ännu inga kryp. En skolkompis pappa ringde och berättade att deras dotter hade fått, och Maja och den tjejen lekte häromdagen. Det var ju fint ändå att de ringde.

Annars har helgen varit fin. Jag hade en träningsförmiddag i lördags och barnmys på eftermiddagen. Och igår hade vi skön förmiddag med långfrulle, sedan barnvakt och söndagsmiddag på Brygghuset i Fiskebäckskil. Åt en fantastisk torskrygg! Och dessert till det. Mmm!

Jag har börjat mitt nya jobb. Mitt nya kontor är så himla fint! Jag och äkta hälften ska samarbeta i vårt företag. Jag är därför numera kontorsråtta. Fixar med fakturering, betalningar, offertskrivningar. Nu håller jag på att lära mig det nya datorprogrammet. Meckigt! Småningom ska jag knyta nya kontakter, besöka företagen och sälja våra produkter. Till det, följa upp redan pågående kunder och kolla läget och se så att allt funkar. Ska bli kul. Dessutom håller jag på att läsa in mig på ett nytt projekt som det kan bli något bra av. Något som egentligen ligger mig närmre om hjärtat, eller snarare behärskar. Industribiten är ju helt ny. Jag är i alla fall taggad till tusen! Därför är alla dessa virusförkylningar och löss och kommande magsjukor, öroninflammationer och onda halsar, rinnande näsor och hostor så himla frustrerande! För att inte prata om vinterkräkeländet, jag åker dessutom alltid på det! Yäck! Samtidigt, de hör dagis-och skolstarter till. Inte mycket att göra mer än att pränta in i barnen: tvätta händerna ofta!

Som ventil, återhämtning och energipåfyllning, träning. Sportlife. Underbart!!

Inga kommentarer: