söndag 14 augusti 2011

Öland.

Jag är kär. I Öland. Jag har varit här tidigare, men denna gången känns det ännu bättre. Vi hyr ett hus. Ett halvdant hus visade det sig, men strunt samma. Vi sover mest här. Annars är vi ute på äventyr. Vädret håller sig regnfritt. Det är skönt. Barnen nöjda, då är mamman glad. Idag blev dock Ulrikan rätt så rastlös. På tok för många dagar sedan jag kutade, det märks på humöret... Så jag tog med träningsklädetna på utflykten, drog på dem i bilen. Blev avsläppt på västsidan av ön. Började kuta. Jäklar vad flackt det är, lång väg framåt. Raksträcka. Kilometer på kilometer på kilometer. Verkligen motivationstestande. Motvind. Jobbigt. Men bra musik i öronen, egna tankar, sköna skor, lite funderingar att ta itu med. Envishet. Häftig natur på Alvaret. Och så till slut, en skylt med vår bys namn på. Det jag inte trodde mig klara, klarade jag galant. Underbart underbart! Vilken löpning. Jag är hög!! Vem sjutton behöver droger, när det bara är att dra på sig springdojjor och pina sig lite, för att sedan bli härligt hög och lycklig!!

Löparflow idag!

Inga kommentarer: