torsdag 11 augusti 2011

Dagarna går, de fylls med barn och lek. Lite allvar också emellanåt. Planerar för hösten. Lillemannen ska skolas in på dagis. Det kommer att kännas dubbelt. Dels kommer det att ge mig en oerhörd frihetskänsla och dels en jobbig separationsångest. Han är ju min bebis! Men inte längre. Stor kille som härmar mig i allt jag gör. Underbart att umgås med. Men samtidigt är han rätt så ´härjig´ han klättrar upp på det mesta. Köksbordet. Annas leksaksspis. Toaletten. Min säng. Allt! Sen kan jag höra ett himla pipande. Och undra vad han sysslar med, då sitter han i Annas säng och kan inte komma ner. Det är ju bra att han är försiktig åt det hållet i alla fall. Det gäller att se allt från den bästa sidan!
Maja har fått glasögon. Det funkar bra, hon glömmer dem ibland. Men hon är rädd om dem. Hon längtar till sin skolstart, eller rättare sagt nollan-start. Idag träffade hon sina klasskompisar, som redan börjat på fritids, i lekparken. Men hon får vänta en vecka till. Först lite gemensam familjesemester! Ska bli mysigt!
Annapanna är som Annapanna är. Glad och go. För det mesta. Tydlig och talar om vad hon vill. Och inte vill. Hon är blöjfri på dagarna hemma. Går på 'letten' och gör det hon behöver. Duktiga tjejen!
Och mamman då, tja hon har hyfsat läget under kontroll. Viss turbulens inombords, men det är egenvalt. Har jobbat en del som sjuksköterska. Det märks att turisterna börjat åka hem. Lite höstkänsla i luften. Jobbigt. Sommaren rusade! Hann jag njuta av den? Ja bitvis. Men jag vill ha mer sol och värme. Onöjd! Augusti är ju inte slut och det kan komma brittsommar i september. Jag lever på hoppet. I många avseenden!
Idag shopping på dagen. Blus och brallor, i storlek som jag inte för ett år sedan trodde jag någonsinn skulle kunna ha på mig. Gött för egot. Jag har anmält mig till en stor gymkedja som ska öppna om ett tag, det ska bli kul. Jag är grymt taggad. Nu ska kroppen byggas om. Få lite muskler och smidighet. Och lite mindre bulldegsmage! Kommer att bli perfekt som komplement till löparträningen. Så okdå, det ska bli rätt så bra att hösten kommer. Det ska hända mycket spännande då! Närmsta halvåret ska bli kul!!

Inga kommentarer: