fredag 19 augusti 2011

Borta bra...

...hemma bäst! Semesterveckan har varit härlig. Vädret var på vår sida och barnen mestadels nöjda. Utflykter runt hela ön, god mat, grillning, keramikshopping, lekplatser...och nästan det allra bästa: löprundorna! Så himla kul att springa på nya ställen. Tre rundor blev det. Två av dem hoppade jag av från bilen och sprang till huset vi hyrde och den tredje rundan sprang jag hemifrån, upp mellan åkrar och sen tillbaka. Underbart skönt! Sista rundan blev 1.5 mil. Då blev jag avsläppt och hade inget annat val än att ta mig hem. Ringa efter skjuts skulle jag bara göra efter en stukning eller huggormsbett. Möjligtsvis ;) Men den långrundan var tuff. Det var långt, det var platt landsväg, och det var varmt. Det var nära döden där och då, och under sista fem km lovade jag mig själv att aldrig! utsätta mig för nåt liknande igen. Men tio minuter efter att jag kommit hem var de tankarna som bortblåsta. Istället kom det underbara underbara flowet. Imorgon ska jag ut igen.

Vimmerby igår och fullt ös. Barnen hade kanonkul. Även Axel uppskattade parken. Vi såg Pippi, Karlsson, Ronja och Emil. Anna superspeedad, och hon hann smita. Såklart. Varför bli förvånad? Hon hittades gungandes på gunga. Jättenöjd! Hennes föräldrar hade sina hjärtan i halsgroparna. Så jäkla rädd man hinner bli. Hotellnatt och hotellfrukost. Tyvärr inte speciellt GI-vänlig mat.

Ikväll njuter jag av en kopp te med honung under filt i soffan. I min egen soffa. Ingen halvsunkig soffa i hyrt hus eller hård oskön hotellsoffa. Min egen. Och min egen filt. Skönt! Mys. Snart ska jag krypa mellan lakanen i min egen säng. Skönt det också.

Som sagt, borta bra men hemma bäst.

Inga kommentarer: