måndag 11 juli 2011

I kväll hade jag en diskussion med mig själv. Jag hade gottat ner mig under filten i soffan och var sådär lite uggen. Planen var bryggjympa klockan sju, men det hade jag hittat på usäkt för att slippa. Så jag låg där, men kunde inte riktigt koppla av. Hade lite dåligt samvete. Mycket vin, god mat, för lite motion och två grymma hotellfrkostar sista veckorna har nog satt sina spår. Till slut kom jag överens med mig själv (!) att jag inte behövde ge mig ut och kuta, utan att jag kunde trampa crosstrainer i vardagsrummet. All motion är bättre än ingen alls liksom. Så så blev det. På med hittills oanvända (och svindyra, i Göteborg inköpta i grym affekt...) träningsbrallor och så började jag att trampa. Fem minuter, tio minuter... Men gud så urtrist. Och benen dansade, ville av, de ville ut och springa. Självklart klev jag av trampmaskinen pluggade in lurar i öronen och så kutade jag. Befriande! På grus, asfalt och träbryggor. Underbar kväll! Och benen gick, visst det kändes att det var en dryg vecka sedan, men jag längde rundan så det blev drygt nio km. Underbart underbart underbart är en underdrift!!!

Tänk om jag skulle orka att springa en mil nästa gång? Jag ska baskemej pröva. Länga rundan igen! Det hade varit en milstolpe. Jag kan inte påstå att jag har något högt tempo, men jag kan nog lubba på rätt så länge i mitt tempo. Envist malande framåt. Fast idag körde jag till och med lite intervaller första halvmilen, sen tog den extraenergin slut och så var det bara fokus framåt som gällde. Men ändå. Det får vara nog med sista tidens depp och eländen, nu ska jag över kanten igen, satsa på mig själv och full fart framåt =)

Må så gott därute, och var rädd om er vänner! Njut av sommaren!

Inga kommentarer: