lördag 9 juli 2011

Hemma igen efter ett underbart dygn på hotell i Varberg!

Det fanns en helt fantastisk spa-avdelning som jag tillbringade några timmar vid på fredagseftermiddagen. Först tvagning och peeling av hela kroppen, sedan ner i varm 40-gradig bassäng och njuta av en fantastiskt utsikt, och jag lovar, här snackar vi njutning!! Lugn och ro, tystnad och tankar som tilläts fara fritt. Jag blev väl inte så mycket klokare ;) men det var skönt att få tänka färdigt. Att inte bli avbruten mitt i något.

I en annan bassäng fanns olika stationer med skön vattenmassage. Efter ett par timmar i bassängerna, klev jag in i go värme igen, i form av olika bastubad. Därefter vila med frukt och the i relaxrum, med dämpad mjuk musik. Yoga om man ville. Vi hoppade det. En ny Ulrika klev ut från spa-avdelningen. Jag lovar!

Jag är kanske ofin, men jag var inte helt nöjd med kvällens meny i restaurangen, det var ett färdigt koncept. Och inga valmöjligheter. Jag är inget fan av råbiff. Det var förrätten. Den kunde bytas ut efter lite krångel till en toast skagen. Havsaborren var god men torr, och väldigt lite kött. Desserten var underbar!
Om man fortfarande är hungrig när man lämnar bordet efter en trerätters (och jo, vi åt lunch på dagen!) måste väl det säga något om menyn? Det fick bli lammfilé på en annan restaurang lite senare... Och en påse smågodis ytterligare lite senare i sängen tillsammans med en alldeles ny tidning. Haha! Rummet var mysigt med balkong ut över torget. Lördagen startades med en himla god frukost och kul shopping efteråt. Utanför hotellet låg som sagt torget, där det börjades sätta upp försäljningsstånd vid sextiden på morgonen. Mysig stros där idag. Fika på café i lugn och ro, sitta stilla och njuta! Inga barn att jaga, kolla efter, torka, medla mellan och serva. Konstig känsla. Istället en god kopp kaffe och koll på folk!

Men nu är jag hemma igen. Hos världens goaste ungar! Tänk att man kan längta så efter dem, till och med Axels nyupptäckta falsettskrik lät som ljuv musik i öronen... nåja nästan ;) Anna var som en magnet och ville hela tiden 'klama och boppa mamma' så det var värsta kram- och pusskalaset här hemma. För när Axel såg att Anna kramades ville han också och det såg Anna och... ja ni förstår. Om och om igen! Maja var hos kompis och sover över där i natt. Stora tjejen!

I morgon back in business och jobb på jc. Jag kan inte påstå att lusten är så förfärligt stor. Nej!

Inga kommentarer: