fredag 1 juli 2011

Fredag igen, veckorna susar iväg! Är lite stel i kroppen men ingen träningsvärk efter gårdagen som jag trodde. Konstigt! Men jag är glad och pigg! Tänk vad man alldeles säkert skulle kunna slopa många ordinationer av antidepptabletter om människor gav sig ut i friska luften och rörde på sig! Man behöver inte springa utan bara gå, eller helt enkelt bara vara utomhus! Känna solen i ansiktet, höra fåglarna och andas in frisk luft. Se annat än hemmets fyra väggar. Tänka på annat än det vardagliga. Det är en lisa för själen. Alla borde unna sig det.

Dagen visade sig bli en tur till barnmottagningen för blodprovtagning. Får se vad svaret visar. Lite oroligt, men det blir säkert bra. På hemvägen blev det lite klädinköp till brudarna. Sommarklänningar. Enkelt ska det vara, bara att dra på. Nu är det dessutom rosaröda naglar på båda två. Nej inte Axels naglar, men varför inte? Det ska han få nästa gång!
Fint ska det vara. Och rättvist. Axel fortfarande febrig. Och snorig. Och kass mage. Kindtänderna kämpar på.

Jag sitter alldeles nostalgisk här vid köksbordet och skriver. Har som sagt skaffat Spotify. Nu spelas Tro på varann med Uno/freda. Det var länge sen. Att jag inte fixat med detta tidigare! Så dumt! Men bättre sent än aldrig! Urkul är det! Leta. Hitta. Spela... och minnas. Jag kommer ihåg när Uno spelade på Gullmarsvallen. Vilken kväll. Han var förband till nån annan, Gyllene tider? Men det var för honom jag gick dit! Njöt.

Nu kom avlösningen hem :) dags att snöra på skorna och ge mig ut på en löprunda. Måste springa bort stelheten ur kroppen! Dessutom kommer rastlösheten krypande. Jaga bort den!!

Ut!!

Inga kommentarer: