måndag 6 juni 2011

Sjuka barn...

Vilken riktig skitnatt det varit! En febervarm Maja och en dito, gnällig lillebror. Dessa två har skrikit och ropat om varandra fram till halv tre. Sen sömn för denna mamman, till strax före sex. Då vaknade lilla fröken Anna, pigg och med spring i benen! "Mammaaaa mej ha lääälliii". Bara att kasta benen över kanten och starta dagen. Värma flaska till Anna och en dubbel espresso till mig. Underbart gott! Fast det hade ju varit betydligt godare att få ha stannat kvar under mitt sköna varma täcke ett par timmars sömn till!
En halvtimma senare vaknade lilleman och Maja som behövde påfyllning av Ipren i kroppen. Full fart. Tjorven och Skrållan på tv och Anna är nöjd en stund. Även Axel. Vad vore livet utan tv som barnvakt och underhållare?? :)

Efter frukost tog jag mig friheten till en stund med ljudbok i öronen. Spinnsidan går just nu. En helt underbar historia! Väl värd att lyssnas på! Lite senare på hundrundan kom jag på mig själv att gapskratta åt ena huvudpersonen i boken! Hon är inte klok! Folk jag möter måtte väl tro att det är jag som inte är riktigt klok... Fast det kanske de har rätt i!! :)

Efter väldigt mycket gråt och klagan över värk i Majas öron, och en massa gult klet som runnit ut, visste jag att det var läge för ett läkarbesök. Nu äts det Kåvepenin här.

Ikväll åker jag på konfirmationsuppvaktning!

Inga kommentarer: