onsdag 22 juni 2011

Grå onsdag!

Eller som Anna sa i morse när jag kommenterade tråkvädret 'Mamma solen kommer snart baka. Mamma gaad då' Söta unge, jag har väl tutat i henne nog många gånger att jag älskar solen! De snappar upp allt möjligt (och omöjligt!) de små!
Det blev en långpromenad efter att systrarna var lämnade, trots att regnet hängde i luften. Jag klarade mig dock utan! Skönt att gå fort! Hade planerat en springrunda igår kväll. Men fick norrlandsbesök, i och för sig bara i några timmar, blixresa ner och upp för möte, men kul att ses om än bara för en stund.

Idag var det träningsvärk i kroppen. Sedan springrundan i förrgår. Skön värk. Ska springa bort den sen hoppas jag.

Barnen har två dagar kvar innan sommarlov. Kommer att bli intensivt! Men såklart mysigt! Ska tillåta mig att njuta av varje dag!

Axel har nån sorts tröttsam period just nu. Han ska bara sova en gång per dag. Mot tidigare två gånger. Är därför svintrött på eftermiddagen och kvällen. Sen är han övertrött och har svårt att somna när det är dags att sova. Och han sover oroligt på nätterna. Vaknar och gnäller, hungrig? Ont? Drömmar? Jag som varit van vid att sova hela nätter känner mig nästan bakis av att ha blivit väckt flera gånger varje natt, de sista nätterna. Jaja, det går väl över. Det är alltid något, tänder, magen, utvecklingssprång? Igår var han och jag på barnmottagningen. Pricktestdags. Fortfarande överkänslig mot komjölksprotein, bara att gilla läget. Fortsätta mjölkfritt ett tag till, prova en gång i halvåret med en bit bröd med smör/mjölk i. Kolla om det kommer prickar i ansikte eller ont i magen. Hoppas hoppas att det kommer att växa bort!!

................

Långrundan med vagn & vovve: 11.23 km. Skönt!

Inga kommentarer: