tisdag 14 juni 2011

Alltså, det här med eleganta och snygga fixade naglar, med vit fin kant....är nog inte riktigt min grej. De klipptes nämligen av idag! Jag kände mig handikappad! Hur torkar man små rumpor med såna naglar utan att göra illa, och med ett riktigt rent resultat? Hur knäpper man dragkedjor i jackor? Hur diskar man? Dammsuger eller plockar ur diskmaskinen? Öppnar mutburkar med Mariekex till liten gosse under vagnpromenaden? Hela dagen går åt till att göra allt oerhört försiktigt så att ingen nagel knäcks... Så nej, nagelklipparen (!) åkte fram och de vita vackra är ett minne blott. That's life på en pinne ;)

Jag är gräsänka ett par dagar. Så den här dagen har det blivit en del pappersjobb, fakturor in och fakturor ut, trista betalningar... Under tiden gick tvättmaskinen varm. För att sedan kräva omhändertagande av fyra maskiner tvätt. Skaka vika. In i rätt garderob/byrå. Det är skönt när det är gjort. Trots en massa inomhustid hanns det med en långlångrunda på förmiddagen och en stunds sol på altanen på eftermiddagen. Det är en härlig altan. Trots att det blåser som attan, är det lä i min solstol. Lovely! Kaffe för mig och bad av två tjejer. Lilleman tultade flinande omkring :)

Imorgon kvällsjobb och barnvakt. Dålig planering kallas det... Tur vi har hjälp såna tillfällen! Men innan dess hoppas jag på promenadrepris! Oerhört gott för både kropp och själ att vara igång igen! Det är helt otroligt vad jag hinner rensa skallen på en massa ofärdiga tankar under de två och en halv timmar som rundan tar! Det onda i smalbenet är alltså borta! Det måste ha varit som jag gissade, en rejäl smäll när jag ramlade...(eller snarare blev fälld av en idiot!) för en benhinneinflammation försvinner inte så snabbt. Nu ska jag bara ta det försiktigt i början, men så fort min äkta hälft kommer hem, ska jag börja löpträna lite mer ordentligt. Det har inte blivit någon ordning på den ännu.
Löpträningen alltså ;)

...................
Igår: 15.73 km långpromenad med vagn. Inte ont i smalbenet!
Idag: 15.97 km långpromenad med vagn. Jädrans motvind på hemvägen, jacka av jacka på o.s.v. Underbart skönt! Lite sega ben, det märks att jag inte gått ordentligt på en vecka.

Inga kommentarer: