söndag 1 maj 2011

Söndag och första maj!

Solen sken från blå himmel redan imorse, men det var lite kyligt. Nio-tio grader bara... jag har blivit bortskämd. Tjejerna åkte på mulle och simsalabim, blev det ett par timmars frist för mig att packa vagn med Axel, vatten, hundskål och ännu mera vatten. Koppla hunden och bege mig ut i det underbara vädret. Vi gick och gick, det blev långlångrundan. Pigga ben som sprang bitvis. Det är lite kul det här med mitt gående. Jag träffar andra ute på samma äventyr som jag själv. Bland annat en äldre man. Han har till och med artigt börjat säga Godmorgon när vi möts, på ungefär samma ställe varje morgon. Tänk vilka vane-och rutinmänniskor vi är! Idag stannade han upp liksom ändå i farten, och började prata, jag plockade ut lurarna ur öronen och lyssnade på honom. Han sa, 'Jasså du springer inte med vagnen och hunden idag' log och sa godmorgon och fortsatte sedan sin promenad. Jättekul tycker jag! Vilken koll folk har! Lite längre fram längs min runda håller ett par polacker (?) på att mura upp en husgrund, de har till och med börjat vinka från taket. Tänk att ett godmorgon och ett vink från ett tak kan göra mig glad. Av helt okända människor.

Efter promenaden var det lunchdags och sen intog jag solstolen på trädäcket. De två A:na lekte eller kanske snarare härjade på dito ställe... Stora M följde med mullekompis hem. Sedan åkte jag iväg på möte med kollega om schema för nytt nattjobb vi ska börja på tillsammans. Kommer bli kul! Ett par nätter i veckan blir det.

Imorgon ny vecka. Kommer att bli en kul vecka! Vi får norrlandsbesök i några dagar, och jag ska till Norge och jobba ett par dagar. Hoppas på många och långa promenader och gärna några löprundor i nästa vecka också.

..............

Dagens: 13.99 km prom och lite spring. (När ingen såg) 944 kalorier bort'gådda'. Nöjd!!
Kväll: kortrunda, 2.78 km bara, men raskt och friskt! Morrten nöjd ! Matte likaså.

Over and out! ZzZz...

Inga kommentarer: