torsdag 26 maj 2011

Småregn sen kom solen..

Överskolningssamtal i morse med Majas nya fröken. Skolstart i höst, eller i alla fall 'nollan'. Känns stort speciellt för Maja, hon är pirrig! Hon ska gå på samma skola som jag gjorde i hennes ålder. Maken till nostalgi finns inte!!

Efter mötet, gissa? Promenaddags! Med smärtstillande antiinflammatoriska tabletter klarar man allt! Det började regna, så jag tog inte långlångsvängen utan den gamla rundan. Lovade mig själv att det skulle bli CT på kvällen.
Lunch på stan, stros, lite pappersjobb. Dagishämtning. Tjejerna badade ute på trädäcket, fika och mys utomhus med dem tills den lille huliganen vaknade! Han är genomförkyld, och det slår aldrig fel. Alltid i samband med feber och snor, så kommer det gaddar. Kindvarianterna denna gången. De är stora. Och det gör ont! Ingen vidare matlust. Gnäll. Dregel. Jaja, det hör ju till livet. Bara att stå ut, för honom och för mig ;)

Jag är så glad! Hoppade ju av det där oseriösa jobbet. Idag har jag fått fina erbjudanden om ny avdelning och mer bredvidgång på akutmottagningen i Norge, kul att vara efterfrågad! Dessutom fler pass på jourcentralen här hemma. Allt löser sig alltid! På nåt vis så är det så! Jag är inte så orolig, jobb finns det. Om man vill och är flexibel och inte låst vid att bara jobba på hemmaplan. Jag har varit hemma sedan sommaren 2008. Då fick jag havandeskapspenning med Annapanna i magen. Sen har jag bara jobbat sporadiskt då och då. Jag längtar ut! Att få göra hela arbetsveckor! Planera mina jobb, packa och sticka iväg till Norge då och då, jobba hemma då och då, hitta nya arbetsplatser. Plugga färdigt. Göra det som är kul! Det är liksom min tur att släppa lite på ansvaret nu! Eller snart. I augusti!


.......................

Dagens: Vagnpromenad 1.43 mil. Hyfsat tempo.
CT-tramp på kvällen. Vet inte exakt, skiten nollställde sig mitt i. Men minst 2.4 mil. Och sista milen ursnabbt! Det var så länge sen jag trampade, har saknat det!! Körde stenhårt, tror aldrig jag svettats så! Underbart!! I love it!!

Inga kommentarer: