måndag 16 maj 2011

Ny vecka!

Så skönt det är med måndagar! En ny härlig vecka ligger framför mig. En vecka som är bara min! Jag erkänner att jag kanske inte skriver samma första rader om ett halvår när jag står inför en jobbvecka. Men nu gör jag inte det. Jag är mammaledig och gör vad jag vill med min tid. Min och lillemans tid innan han börjar på dagis i augusti. Idag lämnade vi syrrorna vid nio efter en go morgon. De längtade verkligen dit, de har ju varit hemma sedan onsdag förra veckan. Sedan var det mammatid! Egen tid att njuta av fysisk ansträngning, av frisk luft, av ljudbok och av egna tankar. Två och en halv timmas Ulrikatid! Så pass lång tid tar min långlångrunda när jag har vagnen att putta på. Det är inte alltid jag kan avvara den tiden. Men de dagar det funkar är det underbart!
Men idag var benen sega! Jag har också jordens träningsvärk i axlar, rygg och ben. Konstigt. Men det blev ju en del träning igår. Det var tungt idag. Den lata masken i kroppen försökte få mig att korta ner rundan... gena. Men latmasken shasades bort! För solen sken, Axel var nöjd och det är så vackert ute nu, så det var bara att gå på!

Det är så kul med möten btw. Mellan människor. Jag har ju blivit 'bekant' med en man som också är ute och går. Skulle gissa att han kanske haft hjärtinfarkt och sedan dess ändrat sitt liv till ett med mer fysisk aktivitet (herregud som jag spekulerar...men jag tycker mig ha sett en waranbricka runt halsen! Jag erkänner, jag är knäpp!) Denne man går samma tid som jag, fast han går åt motsatt håll. Alltså han går sin runda moturs, det går ju bara inte. Jag går alltid rundor medurs! Nojja? Aja, sån är jag. Vi möts som sagt alltid minst en gång per runda. Nu har han också börjat gå långlångrundan märkte jag.
Vår bekantskap började med ett 'god morgon' varje gång vi möttes. Sen ett 'godmorgon, ja vi lär ju ses igen'. Idag stannade han till och pratade några meningar. Det kunde vara lite svårt att komma förbi på ett ställe med barnvagnen fick jag veta. Rart och omtänksamt! Sånt här tycker jag är kul. Möten. Bara för att.

Dagishämtning på eftermiddagen och sen en stund på trädäcket. Mellan molnen var solen riktigt skön. Maja badade men inte Anna. Hon blev genomblöt ändå, av vatten från hink som hon hällde över hela sig. 'oj, mej alldeles böt mamma...' Denna lilla Annapanna.

Har tagit årets första fästingar på Morrten, usch jäkla odjur!! Ska försöka att komma ihåg apoteket imorgon.

...................
Dagens:
Långlångrundan med vagn, 13.78 km. Tungt och segt. Ingen extra energi att springa. Lite ont i min höft, tröttsamt. Men riktigt nöjd ändå!

CT-tramp på kvällen till tvn, 40 minuter och 1.2 mil. Lugnt tempo trots det übersvettig. 50 situps. Fn nu är jag riktigt trött! En förhoppningsvis likadan träningsdag imorgon, kanske löpträning på kvällen. Nej kvällsjobb tror jag. Men på onsdag blir det vila, då ska jag på äventyr. Eller vila och vila, borde nog ha stegräknare på mig då. Mer om det sen.

Inga kommentarer: