söndag 22 maj 2011

Möhippa!!

Haft ett härligt dygn tillsammans med goaste L som ska gifta sig om ett tag. Det var dags för möhippa den här helgen! Vi möttes upp, jag från mitt håll och hennes andra vänner, systrar och släkt från andra hållet, så hade vi 'poliskontroll' och på det sättet blev hon kidnappad! Efter diverse intag av olika drycker, lunch och upptåg hamnade vi på VANN. där vi spaade oss som värsta prinsessor! Bad i polerna, ansiktsbehandlingar och makeupkurs. Mycket skratt, massor av vin, godisfrossa och mys. Men vilken eftermiddag och kväll vi fick! När vi var färdiga, var vi såklart snygga som värsta superstars ;) då intogs trerätters middag med ännu mer vin och när maten var uppäten flyttade vi oss till pianobaren och stuffade runt. Det var tur att vi kom och livade upp den tillställningen... rätt torrt och trist var det. Innan. Hahaha! Succé! En av möhippegängets medlemmar (inte jag!!) kunde sjunga och bjöd på ett par låtar, killarna som spelade var helt suveräna och höll på två timmar extra eftersom det blev sånt drag. Många drinkar, vin och cider i baren. Massor av skratt, mycket sång och glädjen sprudlade! Fantastiskt urkul!

Sov sedan gott, vaknade vid sex och låg och lyssnade efter att Axel skulle vakna... Men det gjorde han inte. Inte där jag sov i alla fall. Skönt (och behövligt) att bara få vända sig och somna om en stund igen.

Söndagen startades lite vingligt, jobbig känsla! Dessutom träningsvärk, från gympapasset eller dansen? Pinsamt! Men så småningom och en dusch senare, en supergod frukost. Massor av kaffe massor av juice. Sedan startade frosseriet: mjukt bröd, ännu mera juice yoghurt med müsli och torkad frukt, kaffe, äggröra och en perfekt mjuk len brie. Och till efterrätt ett halvt alldeles varmt wienerbröd. Mmm gudagott! (Men shiiit så ont i magen jag fick och har.. snacka om kolhydratchock!! Nu åter till asketlivet!)

Ulrikan är lite lätt seg och trött idag. Ingen huvudvärk dock :) När hade jag en sån här helkväll senast? Totalt avslappnad, full av energi, massor med vin och dans i benen? Flera år sen! Att dessutom den blivande bruden också verkade vara nöjd och såg ut att ha urkul gjorde ju hela tilltaget om möjligt ännu bättre!

Nu back in business, nu är jag återinträdd vd i aktiebolaget mammaledig småbarnsmorsa. Imorgon ny vecka i samma gamla trall hoppas jag, morgonpromenader och CT-träning. Det blir ett par möten på dagis och nya skolan inför skolstarten för Maja till hösten. Kanske ska boka in en Norgesväng till? Jag får se vad jag hittar på.

Inga kommentarer: